FANDOM

„Tak, radujcie się... Chaleckij w klatce.”
— Major Chaleckij
Major Chaleckij to Wojskowy występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Major Chaleckij jest komendantem pułku w Kordonie, początkowo współpracował z Samotnikami przy ich operacjach przemytniczych pozwalając im swobodnie wchodzić i wychodzić ze Strefy, o ile nadal mu płacili (jak sam stwierdza jego wypłata wojskowa jest straszna). Jakiś czas później Chaleckij postanowił prowadzić podwójną grę i sprzedał dwóch Stalkerów Bandytom jako niewolników i zorganizował atak Bandytów na grupę Samotników, którzy byli w posiadaniu ważnej dla Sidorowicza walizki. W końcu Stalkerzy zorientowali się, że za wszystkim stoi Chaleckij. Kiedy Major wraz ze swoim kierowcą, Siemionem Trusią, dotarł do nasypu kolejowego, został porwany i uwięziony w głównej bazie Samotników. Zaciekle nienawidzi Zony i wszystkiego, co z nią związane: Stalkerów, mutantów, a nawet handlarza Sidorowicza.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

Major Chaleckij został pojmany przez Stalkerów za zdradzenie ich Bandytom, aby ukraść walizkę która była przeznaczona dla Sidorowicza. Chaleckiego można znaleźć w celi więziennej w głównej bazie StalkerówKordonie. Po rozmowie z Ojcem Walerianem Szrama zostaje poproszony o przesłuchanie Majora w celu dowiedzenia się gdzie jest łup Sidorowicza. Niestety rozmowa nie przyniosła skutku, gdy Chaleckij dowiedział się że Szrama jest Najemnikiem chciał go wynająć aby wyeliminować Stalkerów na moście, Szrama jednak odrzuca ofertę. Gdy rozmowa zakończyła się niepowodzeniem Walerian wpada na pewien pomysł, otóż Chaleckij miał dwóch godnych zaufania towarzyszy, który byli wysoko postawionymi Wojskowymi (jednym z nich byl Generał Kryłow) i prędzej czy później odbiją Chaleckiego. Walerian aby temu zapobiec i przy okazji wydobyć informacje na temat walizki zleca Szramie zlikwidowanie ich. Po śmierci Wojskowych Chaleckij wie że już nikt po niego nie przyjdzie i w końcu pęka i mówi gdzie jest walizka, po wykonaniu zadania Chaleckij po raz kolejny prosi Najemnika o pomoc w celu ucieczki, w zależności od decyzji Szrama daje mu pistolet aby mógł uciec, w nagrodę Chaleckij oddaje Najemnikowi swój schowek. Po tym incydencie Chaleckij ucieka z bazy Stalkerów co rozwściecza Waleriana gdyż wie, że Wojskowi mogą teraz swobodnie ich zaatakować.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Major Chaleckij to jeden z dwóch najwyższych rangą oficerów Wojskowych, jakich można spotkać w Czystym Niebie (drugim jest Generał Kryłow).
  • Po jego ucieczce Walerian wspomni, że w trakcie ucieczki zabił dwóch Stalkerów i uciekł w głąb lasu.
  • W wyciętej części gry po ucieczce Majora z obozu Stalkerów można było go spotkać na Posterunku Wojskowym w Kordonie. Szrama mógł przemknąć obok strażników i porozmawiać z Majorem, który dziękuje Najemnikowi za pomoc i opowiada o tym jak udało mu się uciec.
  • Nie wiadomo co się stało z Majorem po ucieczce z bazy Stalkerów, możliwe że został zabity lub przydzielony gdzie indziej gdyż w Cieniu Czarnobyla funkcję komendanta pułku w Kordonie pełni Major Kuzniecow.
  • Prawdopodobnie pomoc Chaleckiemu w ucieczce jest kanoniczna gdyż w Cieniu Czarnobyla baza Stalkerów jest doszczętnie spustoszona, można więc przypuszczać że Wojskowi nasłani przez Chaleckiego przypuścili szturm na bazę.
  • Major Chaleckij to jeden z nielicznych wrogów, z którym można porozmawiać.
  • Jest jedną z najbardziej nieprzyjemnych postaci w grze.
  • Jego nazwisko jest polsko-ukraińskiego pochodzenia. Niewykluczone więc, że Major Chaleckij ma polskie korzenie.

Literatura Literatura Edytuj

  • Major Chaleckij jest wspomniany w książce "Prawo Naznaczonego", gdzie ponownie jest dowódcą punktu kontrolnego, choć wydarzenia z książki mają miejsce po wydarzeniach z Czystego Nieba.