„Na co tam czekasz? Jak chcesz przejść, to chodź tu i sobie pogadamy. A jak nie, to spadaj, zanim się wkurzymy.”
— Major Kuzniecow

Major Kuzniecow (rus. Майор Кузнецов, uk. Майор Кузнєцов) to oficer Armii Ukraińskiej pojawiający się jedynie w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2.png Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

Ponieważ Kuzniecow jest Majorem można przypuszczać, że w Armii Ukraińskiej służył od wielu lat, jego obecność w Zonie natomiast dowodzi, że jest dobrym i skutecznym żołnierzem.

Prawdopodobnie wcześniej dowodził już oddziałami żołnierzy, z powodu swojego doświadczenia został wysłany do Zony z przydzielonym oddziałem, w ramach obowiązkowej służby na jej terenie, jaką muszą odbywać żołnierze na Ukrainie.

Jest dowódcą małego oddziału wojskowego, którego zadaniem była ochrona punktu kontrolnego pod mostem i nie przepuszczanie Stalkerów w żadną stronę. Jednak zarówno Major, jak i jego podopieczni ignorują rozkaz strzelenia, aby zabić, zamiast tego przyjmują łapówki i uciekają się do broni tylko wtedy, gdy ktoś próbuje się przedrzeć się bez płacenia.

Właściciel unikalnego pistoletu Fort-15.

Charakterystyka.png Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Naznaczony staje przed zadaniem przedostania się za nasyp kolejowy, jedną z możliwych dróg jest przejście przez oddział Kuzniecowa.

Jeśli Naznaczony zbliży się na pewien dystans do Kuzniecowa, ten natychmiast zwróci na niego uwagę i zaprosi go do podejścia i porozmawiania. W rozmowie wskaże, że dalszy obszar jest zablokowany, ale zasugeruje, że jeśli Naznaczony "naprawdę chce przejść", będzie musiał zapłacić myto. Dając łapówkę Kuzniecow'owi w wysokości 500 RU, nie trzeba obawiać się agresji ze strony Wojskowych przez godzinę czasu gry, po której trzeba będzie dokonać kolejnej płatności. Jeśli Naznaczony przyzna się, że nie ma pieniędzy, Major nakazuje mu przyjść, gdy już je zdobędzie i grozi, że go zastrzeli, gdy będzie próbował się przekraść.

Jeśli choćby jeden z członków oddziału Kuzniecowa zginie z jakiegoś powodu, to po wizycie w Laboratorium X-18 pod mostem będą stacjonować siły specjalne z AC 96/2 w kombinezonach "Beryl-5M", zajmując miejsca poległych żołnierzy. Jeśli posterunek nadal znajduje się pod dowództwem Majora, a Naznaczony nie był zamieszany w śmierć Wojskowego, siły specjalne nie będą wykazywać agresji, ale w każdym innym przypadku będą strzelać, aby zabić.

Powiązane zadania[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki.png Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Po północnej stronie mostu znajduje się zastępca Kuzniecowa, który ma takie same powitanie, dialogi i funkcję, ale różni się wyglądem i ikoną. W przeciwieństwie do Kuzniecowa, jego śmierć (jeśli oczywiście nie była z rąk gracza) nie doprowadzi do oddania strzału w celu zabicia, a następnie może zostać zastąpiony przez żołnierza sił specjalnych.
  • Jeśli zostanie zabity, w statystykach będzie porucznikiem, ponieważ tak są rejestrowani wszyscy Wojskowi weterani, którzy zginęli z rąk gracza.
  • Można przypuszczać, że Major Kuzniecow zastąpił Majora Chaleckiego na stanowisku dowódcy w punkcie kontrolnym w Kordonie, ponieważ Chaleckij jest całkowicie nieobecny w grze, a Kuzniecow ma tą samą rangę.
  • Nie atakuje tylko i wyłącznie Naznaczonego. Dla wszystkich innych Stalkerów w polu widzenia jest agresywny.
  • Kiedyś za przejście brał wódkę zamiast 500 RU. Proceder ten jednak zmieniono, gdyż wódka jest łatwo dostępna.
  • Podobnie jak w przypadku wielu innych NPC, logika Kuzniecowa i jego oddziału zostaje zresetowana, gdy gracz oddali się na wystarczającą odległość, a Kuzniecow zniknie z pola widzenia. Można to wykorzystać zmuszając Wojskowych do zapomnienia o próbach przejścia na własną rękę i ponownie sprawiając, że są neutralni w stosunku do gracza, po prostu oddalając się na odległość około 150-200 metrów i wracając. Nie stanie się tak, jeśli Naznaczony sprowokuje agresję, atakując oddział.

Literatura.png Literatura[edytuj | edytuj kod]

Galeria.png Galeria[edytuj | edytuj kod]