FANDOM

Mapa obszaru pojawia się we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

Mapa poszczególnych regionów Zony widoczna jest w PDA. W pierwszej i drugiej części serii dostępna jest ta sama mapa, pewnym zmiano uległy jedynie poszczególne jej obszary. W trzeciej części serii dostępna jest odrębna mapa, przedstawiająca zupełnie inny obszar Zony. Łatwa dostępność mapy w PDA powoduje, że można łatwo i szybko zebrać informacje o obecnej pozycji oraz o sytuacji na wszystkich dostępnych obszarach. Na mapie zaznaczone są przejścia pomiędzy poszczególnymi lokacjami, miejsca oraz stalkerzy, powiązani z aktywnymi zadaniami, widać na niej także poruszające się jednostki, sojusznicze, neutralne oraz wrogie, włączając w to mutanty. Dodatkowo mapa automatycznie zaznacza lokalizację schowków, konieczne jest najpierw pobranie namiarów na konkretne schowki z innych palmtopów. PDA oferuje kilka funkcji dodatkowych, związanych z mapą, można przybliżać i oddalać obraz, obraz przesuwać obraz mapy w dowolnym kierunku, dzięki czemu można obserwować kilka obszarów na raz, bez konieczności udawania się na miejsce. Z reguły jeśli stalkerzy chcą przekazać sobie informacje o celu misji, schowku lub lokacji, przesyłają dane pomiędzy swoimi PDA, dzięki czemu nowe cele od razu oznaczane są na mapie, można to także zrobić i samemu oznaczać flagami wybrane miejsca.

Porady PoradyEdytuj

  • Po najechaniu kursorem na poszczególne miejsca wyświetla się ich nazwa.
  • Na mapie można oznaczać poszczególne miejsca (np. oznaczyć cel, do którego trzeba się udać) za pomocą znaczników.
  • Niektórzy przeciwnicy oznaczani są na mapie czerwonym kolorem, może być to bardzo przydatne przy eliminowaniu przeciwników za pomocą rzutu granatem na daleką odległość, wówczas nie trzeba nawet wychodzić z ukrycia żeby zorientować się o pozycji przeciwników.
  • Nie wszyscy przeciwnicy oznaczani są na mapie, dlatego też nie zawsze można opierać na niej oceniania liczebności wroga.
  • Obszary znajdujące się poza dostępnym obszarem operacyjnym są oznaczane jako "Mapa Zony".
  • Mapę można przesuwać za pomocą kursora, nawigacji w PDA lub strzałek.

  • Na mapie Zonyw S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci,, na południowym wschodzie Prypeci prawdopodobnie widać cmentarzysko pojazdów.
  • Mapa ulegała zmianom, we wcześniejszych bulidach wyglądała nieco inaczej.
  • Fragment Wielkich Bagien na mapie wyraźnie różni się w pierwszej i drugiej części serii. Ten region w Cieniu Czarnobyla ma zupełnie inną zabudowę oraz powierzchnię niż w drugiej części serii, być może wcześniej nie planowano bagien dokładnie w tym miejscu, lub miały one wygląda z goła inaczej.
  • Mimo iż mapa w pierwszej i drugiej części serii bazuje na tym samym modelu, poszczególne lokacji nieco się od siebie różnią. Wpływ na to mogły mieć wielkie emisje, przedstawione w prologu serii.
  • Można również dostrzec inne, mniejsze różnice, w geografii terenu.
  • Na wschód i zachód od Zatonu oraz na południowo-zachodnich obrzeżach Prypeci, są ogromne uskoki na ziemi, widoczne na mapie.

Galeria GaleriaEdytuj