FANDOM

Zwłoki stalkerów pojawiają się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

Zwłoki zabitych stalkerów to nieodłączny element krajobrazu Zony. Byli to ludzie, którzy stracili życie w Zonie. Można je podzielić na trzy różne grupy; tekstury zwłok, które stanowią jedynie element środowiskowy, stalkerzy zabici w ostatnim czasie oraz postaci martwe od początku gry.

  • W pierwszym przypadku są to jedynie tekstury i nie ma możliwości ich przeszukania czy przeniesienia, również NPC nie zwracają na nie uwagi, występują w grze jako zwłoki lub szkielety.
  • Druga grupa to stalkerzy zabici podczas rozgrywki, można przeszukać ich ekwipunek i zabrać cenne rzeczy, NPC mogą próbować przeciągnąć te zwłoki w różne miejsca lub je przeszukiwać.
  • Trzecia grupa to postaci, które również stanowią element środowiskowy gry, ale jest możliwe ich przeszukanie. Zazwyczaj ich ekwipunek jest pusty, rzadziej można coś w nim znaleźć, takie zwłoki stalkerów mogą służyć jako schowki, gdyż można umieścić w nich przedmioty i wrócić po nie w dowolnym czasie.

  • Niektóre NPC, takich jak Barman, SidorowiczGenerał Kryłow czy Mitaj są nieśmiertelne, ich śmierć mogłaby uniemożliwić kontynuację fabuły.
  • Zwłoki niektórych zabitych, takich jak Sziłow, Joga czy Kastet  nie znikają, gdyż postacie te mogą posiadać przedmioty istotne fabularnie, bez których niemożliwe by było kontynuowanie wątku fabularnego. 
  • W Zonie uważa się, że zwłoki są pożerane przez mutanty jak Ślepe Psy czy Nibypsy.
  • Niekóre mutanty są znane z pożywiania się zwłokami, jak Burery.
  • W plikach Cienia Czarnobyla można znaleźć teksturę martwej krowy. Służy to jako dowód na to, że wcześniej w kompozycjach były faktyczne zwłoki krów.
  • Jeśli w Cieniu Czarnobyla zginie stalker widoczny w rankingu, wówczas nie znika on z listy, dopóki jego zwłoki nie znikną. Wynika to z faktu, że silnik gry nie rozróżnia w tym aspekcie NPC i zwłok. Martwy Stalker automatycznie znika z rankingu, gdy tylko zwłoki znikną z gry. 
  • Co się tyczy martwych ciał stalkerów, dotyczy także martwych mutantów.
  • Joker w ZP to jedyna postać, która ma nazwę, mimo iż jego zwłoki to jedynie tekstury.
  • Jedna z tekstur zwłok jest oparta na obrazie Zdzisława Beksińskiego

Galeria GaleriaEdytuj