FANDOM

Maska gazowa to przedmiot pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, jako oddzielny przedmiot występuje wyłącznie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Maska gazowa to przedmiot najczęściej dołączony do kombinezonu, może jednak występować także jako oddzielny przedmiot. Jest to urządzenie mające za zadanie ochronę dróg oddechowych, twarzy oraz oczu, głównie przed cheminczymi czynnikami. Stalkerzy unikają jednak stosowania masek gazowych, gdyż ograniczają one pole widzenia, są dosyć ciężkie i niewygodne. Niektóre hełmy mają zintegrowane maski gazowe w najwyższym standardzie technologicznym, dodatkowo wsparte elektroniką i modułem noktowizyjnym, choć nie wszystkie są bardzo nowoczesne. W Zonie występują maski filtracyjne, które za pomocą zestawów filtrów, pochłaniaczy lub filtropochłaniaczy, oczyszczają skażone powietrze.

Opis w grzeEdytuj

„Standardowa plastikowa i gumowa maska gazowa, używana do filtrowania powietrza z pyłków radioaktywnych i trujących substancji. Powszechnie używana przez nowicjuszy i weteranów wszystkich frakcji, ze względu na uniwersalną funkcjonalność. Nie zapewnia żadnej ochrony fizycznej.

WystępowanieEdytuj

  • Waga tego przedmiotu w grze jest większa niż w rzeczywistości.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo widać maski tlenowe na krzyżach stojących przy grobach poległych stalkerów.
  • Maska występuje jako oddzielny przedmiot tylko w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci, wcześniej była sprzedawana w zestawach, wraz z kombinezonami.
  • W plikach gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla znajdują się cztery modele masek przeciwgazowych, pierwotnie chciano wprowadzić kilka modeli masek, zrezygnowano jednak z tego pomysłu.
  • To dziwne, że maska ​​gazowa ma dość silną ochronę przed promieniowaniem PSI. Wynikać to może z faktu, że nieco ogranicza ona zmysły i dzięki temu promieniowanie psioniczne nie wypływa tak bardzo na stalkerów noszących maski.
  • Maska gazowa to najtańsze nakrycie głowy w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.
  • Niektóre frakcje mają własne modele masek przeciwgazowych, dołączanych do kombinezonów.
    • W pierwszej części serii Monolit ma swoją własną analogową maskę gazową: ciemnozieloną i bez soczewek.
  • Dziwne, że przy średnim zużyciu maski gazowej ochrona przed promieniowaniem i promieniowaniem psi wcale się nie zmniejsza.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci maski nie można użyć idąc przez Prypeć-1, nie będzie także skuteczna przeciwko gazowi bojowemu, użytemu do zniszczenia gniazda Pijawek.
  • Niektóre modyfikacje umożliwiają wprowadzenie do gry widoku z wnętrza maski, wraz z efektami oddcehu i niszczenia się szkieł.

GaleriaEdytuj

Modele (w tym wycięte)Edytuj