FANDOM

Mi-6 lub Mil M-6 (rus, Ми-6) (oznaczenie NATO- Hook, pol. Hak) to pojazd latający pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Informacje ogólneEdytuj

Mi-6 to ciężki, wielozadaniowy śmigłowiec transportowy, będący efektem prac biura projektowego Mil. Przeznaczony głównie dla armii, był szeroko stosowany przez ZSRR, okazał się bardzo przydatny po katastrofie w Czarnobylu. Był on budowany zgodnie z klasycznym schematem, śrubami nośnymi i ogonowymi. Seria została uruchomiona w 1959 roku, w momencie wydania śmigłowiec ten był w stanie przenosić większe ciężary niż jakikolwiek inny. Zwykle używany do transportu ciężkich urządzeń (sprzęt wojskowy itp.). Liczebność załogi wynosiła pięć osób. Mil-6 używano wielokrotnie w strefie, chociaż nigdy nie widziano ich w czynnej służbie, większość spotykanych maszyn to rozbite wraki.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

  • Najprawdopodobniej to właśnie tych śmigłowców użyto do transportu mobilnych laboratoriów do Zony.
  • Śmigłowce w okoliach elektrowni to prawdopodobnie pozostałości po walce jaką stoczono ze skutkami wybuchu w 1986 roku.