S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement

Mikłucha (ros. Миклуха, uk. Миклуха) jest następcą Czechowa, założyciela Wolności. Zostaje wspomniany w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla w kilku dialogach.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Zasłynął przede wszystkim z tego, że udało mu się z małą grupą przedostać się za Barierę jeszcze przed wyłączeniem Mózgozwęglacza i wytrzymać tam ponad miesiąc. Ta wiadomość najwyraźniej dotarła do Stalkerów dopiero po bezpośrednim wyłączeniu Mózgozwęglacza, kiedy pierwsze oddziały Wolności, Powinności i Samotników wkrótce zebrały się w grupy i udały w niezbadane dotąd miejsca za Radarem. Jednak ten naprawdę zdumiewający fakt utonął w ogólnej euforii Stalkerów, wynikającej z faktu, że "główne pranie mózgów" zostało wyłączone.

Wracając z Mózgozwęglacza Striełok usłyszał od członków Wolności następujące wiadomości:

„Spójrz, nasz Mikłucha się znalazł! Żyje, a ludzie, którzy z nim byli, również przeżyli. Przeszli obok Mózgozwęglacza, a potem garowali tutaj przez miesiąc, nie mogąc się wydostać!”
„Wiesz, co się tutaj dzieje? Cóż, teraz mam jeszcze większy szacunek do Mikłuchy! Przecież to niemożliwe: żeby w takim gównie wytrzymać ponad cztery tygodnie, nie tracąc przy tym żadnego z ludzi!”

Z tej rozmowy wynika, że Mikłucha był najprawdopodobniej liderem Wolności do wiosny 2012 roku, a Łukasz zajął jego miejsce, kiedy ten uznał go za zmarłego:

„Znaleziono Mikłuchę - lidera Wolności. Wszyscy myśleli, że przeniósł się na "kontynent", ale tak naprawdę jakimś cudem udało mu się ominąć "Mózgozwęglacz" z małą grupą. To jest gość!”

Pierwsi Stalkerzy, który dotarli do Prypeci, są jeszcze bardziej zaskoczeni osiągnięciem Mikłuchy:

„Nie rozumiem: jak członkowie Wolności wytrzymali miesiąc? Mają czapki niewidki czy co? Oto pełny ATAS!”

Członkowie Powinności również docenili nalot Mikłuchy:

„W niedostępnym wcześniej obszarze znaleziono jeden z oddziałów Wolności. Jak udało im się przedrzeć bez szwanku, a potem przetrwać tutaj przez kilka tygodni? W głowie się nie mieści. Wygląda na to, że nie doceniliśmy tych facetów.”

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Pomimo tego, że członkowie Wolności mówią, że Mikłucha został znaleziony i wrócił do bazy, nie można go znaleźć w grze, chociaż podczas walk w Prypeci można spotkać pewien oddział ekspertów Wolności. To prawdopodobnie bojownicy Mikłuchy.
  • Opis schowka "Zaopatrzenie przywódcy Wolności" mówi, że są tam zapasy przywódcy Wolności, który jako jedyny ocalał z całej kampanii. Jednak mówi się o Mikłusze, że on i wszyscy jego ludzie przeżyli. Najprawdopodobniej niedopatrzenie.
  • Najprawdopodobniej pseudonim postaci nawiązuje do rosyjskiego biologa i podróżnika Nikołaja Mikłuchy-Makłaja który, podobnie jak lider Wolności, był pionierem - ten pierwszy na Nowej Gwinei, a drugi w Prypeci uprzednio przechodząc przez Radar.
Advertisement