S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

Mina to materiał wybuchowy, pojawiający się we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R..

Opis[]

Miny są ładunkami wybuchowymi przeznaczonymi do niszczenia pojazdów oraz piechoty. Aktywacja miny następuje po nadepnięciu na nią, następnie słychać charakterystyczne kliknięcie, po czym następuje eksplozja. Wybuch miny zadaje bardzo poważne obrażenia, ponadto razi cele w promieniu kilkunastu metrów. Ofiarami min padają zarówno stalkerzy jak i mutanty, wyłącznie Wojskowi posługują się minami tworząc pola minowe, by zablokować przejście lub zabezpieczyć teren. Oprócz siły eksplozji, ważnym atrybutem min jest fakt, że znajdują się one płytko pod ziemią, wystarczająco głęboko żeby nie było ich widać, jednak wystarczająco płytko żeby zadawać duże obrażenia. Większość pól minowych jest odpowiednio oznaczona, dzięki czemu Stalkerzy wiedzą, które obszary ominąć lub z nich odejść.

Zalety Zalety.png[]

  • Duże obrażenia
  • Duży zasięg rażenia 
  • Niewidoczność

Wady Wady.png[]

  • Mogą się okazać niebezpieczne także dla sojuszników
  • Rozkładanie min jest ryzykowne i czasochłonne

Występowanie[]

SoC.png Cień Czarnobyla

CNM.png Czyste Niebo

ZP.png Zew Prypeci

  • W pobliżu miejsca katastrofy śmigłowca Ogończa-1.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • W rzeczywistości człowiek zginąłby w wyniku wkroczenia na minę, albo w najlepszym wypadku stracił by jedną bądź więcej kończyn. W grze natomiast bohater jest jedynie ogłuszony i traci nieco punktów zdrowia. Być może warunki w strefie uszkodziły miny tak jak resztę sprzętu, może to byc ułatwienie zastosowane przez twórców lub niedopracowanie.
  • Podkładanie min w grze jest niemożliwe.
  • Można przypuszczać, że jedyną frakcją, która używa min są Wojskowi, gdyż znajdują się one najczęściej w miejscach gdzie przebywają, lub przebywały w przeszłości, oddziały armii.
  • Miny są przypisane w grze jako anomalie.
Advertisement