Minimapa to element interfejsu użytkownika w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

Minimapa jest jednem z najważniejszych elementów interfejsu, znajduje się ona w lewym, górnym rogu ekranu i wskazuje pozycję głównego bohatera, pobliskie lokacje oraz innych stalkerów. Na minimapie widoczny jest kompas, wszystkie obiekty i postacie wykrywane są w promieniu 50m. Ponadto na minimapie można dostrzec poziom hałasu oraz widoczności. 

Elementy minimapyEdytuj

  • Mapa terenu - cały teren wokół bohatera w odległości do 50m;
  • Znacznik głównego bohatera - pozycja głównego bohatera;
  • Znaczniki NPC (ich pozycja oraz liczba) - wskazuje poszczególnych NPC w pobliżu;
    • Zielony - przyjaciel,
    • Żółty - neutralny, 
    • Czerwony - wróg,
    • Szary - zwłoki;
  • Obecny czas - zegar odmierzający czas w Zonie, w przeliczeniu na warunki gry;
  • Oznaczenie celu misji - dokładne położenie celu poszczególnych zadań;
  • Odległość od celów - oznaczenie odległości od poszczególnych celów;
  • Kierunek do celu wybranego zadania - strzałka podpowiadająca, w którym kierunku należy się kierować, aby dotrzeć do celu zadania;
  • Kompas - wskazujący kierunki na mapie;
  • Miernik natężenia dźwięku - oznaczenie wskazujące jak głośno zachowuje się bohater, co pomaga pozostać wystarczająco cicho, aby móc zaskoczyć wrogów;
  • Widoczność protagonisty dla NPC - oznaczenie NPC, którzy mogą dostrzec bohatera;
  • Kierunek otrzymywanych obrażeń - wskazuje kierunek z którego pochodzi źródło otrzymanych obrażeń;
  • Położenie schowków - dokładna lokalizacja schowków, które może przeszukać protagonista.

Porady PoradyEdytuj

  • Kierunek otrzymywanych obrażeń nie zawsze jest przydatny, może się nie przydać przy obrażeniach termicznych lub od promieniowania, szczególnie na terenie gdzie występuje wiele naturalnych czynników szkodliwych.
  • Czasami można trafić NPC z broni palnej nawet przez poszczególne przeszkody, kierując się wyłącznie oznaczeniami na minimapie.
  • Monitorowanie poziomu hałasu ułatwia podkradanie się do NPC lub omijanie ich.

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Czasami wykrywacz na minimapie może się zaciąć i nie aktualizować statusu przeciwników, pomaga zrestartowanie gry lub szybki zapis oraz szybkie wczytanie stanu gry.