FANDOM

„Zostawiasz nas? Hura!”
Mitaj to postać występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo i S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Posiada stanowisko sprzedawcy i dostawcy Powinności. Ma zły charakter, jest wredny i nieuprzejmy dla wszystkich, szczególnie dla tych, którzy nie są członkami Powinności. Urodził się w czasach rozwiniętego socjalizmu. Na tej podstawie prawie wszyscy nie są do niego zbyt przyjaźnie nastawieni, ale mimo wszystko, wszyscy są zmuszeni korzystać z jego usług. Pomimo okropnych cech charakteru, Mitaj wiernie wykonuje swoje obowiązki. Dzięki niemu Powinność ma doskonały sprzęt, w szczególności broń i kombinezony.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

Jest handlarzem Powinności, zyskał niesławną reputację wśród frakcji za swoją nietaktowną postawę wobec wszystkich, nawet członków ze swojej frakcji - co jest oczywiste, ponieważ jest rozdrażniony za każdym razem, gdy Szrama przychodzi z nim porozmawiać. Szrama uważa go za "głupka" i nie miał nic przeciwko, aby skopać mu tyłek. Podczas rozmowy z Majorem Zwiagincewem, on sam uważa go za "miejscowego głupka" i za chwast w ogrodzie. Co więcej, wielu członków Powinności pragnie spuścić mu manto, ale nie mogą gdyż za bicia są kary. Mitaj nagradza również Szramę za pomoc Powinności. Po dołączeniu do frakcji jest nieco bardziej przyjazny, ale jego język wciąż jest ostry.

Mitaj jest jednym z niewielu handlarzy, który sprzedaje Egzoszkielet, i jest on jedynym handlarzem, który sprzedaje karabin maszynowy RP-74 czy wyciszony pistolet PB1s.

ZP Zew Prypeci Edytuj

W tej części Mitaj powraca ponownie, jednak nie jest już członkiem Powinności. Prawdopodobnie sam odszedł bądź został wyrzucony z jej szeregów z powodu swojego zachowania. Podczas wędrówki do centrum Zony zaprzyjaźnił się z Grizzlym i Torbą. Przybył jako jeden z pierwszych Stalkerów do Jupitera. Podczas poszukiwania artefaktów Mitaj został porwany przez Bandytów, którzy zażądali okupu w postaci 15000 RU lub cennego artefaktu. Kiedy Major Diegtiariow przybywa na Stację Janów, spotyka Grizzly'ego i Torbę, kłócących się o to, jak uratować Mitaja. Grizzly zaproponował rozwiązanie siłowe, a Torba negocjacyjne. Bohater może wybrać jedno z nich albo działać na własną rękę. Mitaj będzie wdzięczny bohaterowi za uratowanie. Później można zatrudnić Mitaja i jego przyjaciół do pracy u Ekologów, kiedy Grupa Topola zginie.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jest przeciwieństwem Aszota, handlarza Wolności.
  • W Czystym Niebie pojawia się błąd, że po dołączeniu do Powinności Mitaj z jakiegoś powodu przestaje sprzedawać sprzęt wysokiej klasy, taki jak RP-74, Egzoszkielet i inne przedmioty.
  • Jeśli bohater zbyt długo zwlekał z wykonaniem zadania, to nie będzie mógł uratować Mitaja, za każdym razem będzie go zabijał jeden z Bandytów.