FANDOM

Mnich to Bandyta pojawiający się tylko w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Przybył do Strefy w poszukiwaniu przygód. Naśladuje postacie z popularnych komiksów z lat 60. Używa różnych pseudonimów, między innymi: Badman, Macho, Czarna Opończa, Banderos. Mimo iż przetrwał w Zonie 2 lata, nikt nie traktuje go poważnie co ciągle doprowadza go do szału. Należy do Bandytów pod wodzą Dzika. To włóczęga, który lubi działać sam, czasami okrada pojedynczych nowicjuszy. Jest właścicielem unikalnego karabinu - Szturmowego Obokana.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Może pojawić się w Dolinie MrokuInstytucie Badawczym Agroprom lub Podziemiach AgropromuNaznaczony najprawdopodobniej natknie się na niego w trzeciej lokacji - Podziemiach Agropromu.

Jego broń, Szturmowy Obokan, pierwotnie należała do Broma, którą zostawił w Dolinie Mroku po przerażeniu podczas operacji. Brom zleca Naznaczonemu odzyskanie jego broni, w przeciwnym wypadku zostanie wyrzucony z Powinności.

  • Jeśli Naznaczony jest zbyt długo w Podziemiach Agropromu po ukończeniu głównego zadania polegającego na znalezieniu skrytki Striełoka istnieje szansa, że Mnich pojawi się tuż obok wejścia.
  • Mimo, iż Pogrzebacz jest opisywany jako kompletny psychopata nie mający przyjaciół, nigdy nie zaatakuje Mnicha jeśli obaj pojawią się w tym samym miejscu. Jest to spowodowane tym, iż obaj należą do tej samej frakcji.
  • Wraz z Pogrzebaczem Mnich jest jedynym Bandytą posiadającym rangę "Ekspert" który pojawia się poza Dziczą. Co ciekawe Dzik, przywódca Bandytów w Cieniu Czarnobyla, jest Weteranem podczas, gdy jego podwładni mają wyższą rangę od niego.
  • W wersji 1.0006 najczęściej znajduje się w Dolinie Mroku.
  • Rzadko pojawia się w rankingu 20 najlepszych stalkerów.
  • Bardzo rzadko może się znaleźć w Kordonie.

Literatura LiteraturaEdytuj

  • Został wspomniany razem z Pogrzebaczem w książce "Czyste Niebo".