FANDOM

Mogiły Stalkerów pojawiają się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Informacje ogólneEdytuj

Są to niewielkie nagrobki z charakterystycznymi, drewnianymi krzyżami wystającymi z ziemi. Można je spotkać w niemal każdym rejonie Zony, są one świadectwem niebezpieczeństw jakie czyhają na wszystkich podróżujących. Nagrobki te oznaczają groby zmarłych stalkerów, na których najczęściej powieszony jest respirator zmarłego, maska przeciwgazowa, często razem z butlami tlenowymi. W niektórych miejscach, szczególnie należących do konkretnych frakcji, pojawiają się małe cmentarze, na których leżą zabici członkowie gurp. Na krzyżach widnieją najczęściej niezbyt obszerne informacje, w postaci imienia lub pseudonimu zmarłego. Niekiedy zdarza się, że krzyże stają się dobrymi schowkami, gdzie można ukryć swoje łupy.

  • Stalker Kieł ma dwa groby. Jeden jest w Prypeci, a drugi w magazynach wojskowych.
  • Pseudonimy widoczne na krzyżach często należą także do postaci, które wciąż żyją, jak Wilk czy Szary. Jest to zwykła zbieżność.
  • W Wiosce Pijawek, w pobliżu wieży ciśnień znajduje się unikalny krzyż, na którym zapisane jest kilka psedunimów, min. Wilk, Szary, Szerszeń czy Wołkow.
  • Schowki w mogiłach czasami są trudne do otwarcia, żeby to zrobić trzeba spojrzeć na maskę przeciwgazową zawieszoną na krzyżu.