FANDOM

„Wiesz, że mam wszystko to, co siły Powinności.”
— Morgan
Morgan to oficer Powinności występujący w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Chorąży Morgan służy jako kwatermistrz Powinności, jest odpowiedzialny za przechowywanie i utrzymywanie lokalizacji sejfu w Magazynie Powinności który oddał Wolności. Jest jednak wyjątkowo skorumpowany, znudził się służbą w Powinności i przez jakiś czas szperał w pieniądzach i ekwipunku z przesyłek Powinności, by mieć własne nielegalne transakcje. Ma również powiązania z Najemnikami szukającymi Laboratorium X-8 w centrum Zony, jego kontaktem jest Sęp.

Morgan jest niezwykle skrupulatny w kontaktach. Nie toleruje żadnych nieoczekiwanych niespodzianek podczas transakcji, takich jak zasadzki. Nie waha się też zabijać swoich klientów, jeśli nie utrzymają transakcji między nimi w tajemnicy.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Zaton Edytuj

Major Diegtiariow po raz pierwszy natrafia na Morgana w Zatonie podczas transakcji, gdzie on i dwóch Najemników biorą udział w układach zbrojnych z Bandytami Sułtana. W zależności od tego, po czyjej stronie Major się opowie, ich zadaniem jest zabicie Morgana lub pomóc mu i Bandytom w walce z Stalkerami pod dowództwem Spartakusa lub losowo nazwanym Samotnikiem w przypadku śmierci Spartakusa w Szewczenko. Morgan rzuci się również na Bandytów, natychmiast albo po Spartakusie, co doprowadzi do walki w trzech kierunkach. Jeśli Morgan zginie można wziąć z jego ciała PDA, które może być użyte do otwarcia wejścia do zbrojowni - otwieranie go za pomocą wszelkich innych środków wywołuje cichy alarm znany tylko przez Szulgę i samego Morgana.

Jupiter Edytuj

Zniszczenie Najemników w Zatonie i Janowie, jeśli Morgan wciąż żyje, przyniesie reperkusje - zatrudni drużyny Najemników, aby zastawić pułapkę na Majora Diegtoariowa. PDA, które posiadają Najemnicy, mogą zostać zabrane do Morgana i może on być o nim szeroko przesłuchiwany. Robiąc to, spróbuje przekupić Diegtiariowa, za pierwszym razem da AC 96/2. Jeśli Major Diegtiariow przyniesie mu drugi PDA od innej grupy Najemników, zaoferuje zawartość zbrojowni. Nadal można zaprzeczyć, ale jeśli Major nie zaakceptuje propozycji, on będzie nadal o to pytać, gdy zapyta o PDA, jedynym sposobem na pozbycie się PDA jest sprzedanie go Sowie. Jeśli Major Diegtiariow zaakceptuje propozycję i pójdzie do zbrojowni, będzie tam stał, dopóki nie znajdzie się prawie przy wejściu, czyli wtedy, gdy zaatakuje Majora wraz z grupą Najemników, w tym Sępem i ewentualnymi ocalałymi Najemnikami, którzy stracili swoich ludzi. Jeśli Major Diegtiariow ucieknie, pozostaną tam, dopóki nie umrą. Można zaatakować zbrojownię bez żadnych konsekwencji, a także zabrać jego PDA. W dodatku nie będzie tam żadnej walki między Powinnością a Wolnością.

Jego PDA można sprzedać Sowie za 4000 rubli i nie niszczyć żadnych relacji między frakcji, ale można go sprzedać Powinności lub Wolności za 4000 rubli i uzyskać dostęp do zawartości zbrojowni.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Co ciekawe, Sowa wydaje się być nieświadomy tożsamości Morgana, mimo że nazywa Morgana swoim ulubieńcem w dużych ofertach sprzedaży broni.
  • Morgan to odpowiednik Flinta z Wolności, gdyż obaj zniesławiają reputacje własnej frakcji.
  • Co ciekawe, Morgan to nazwisko angielskiego pirata, Henrego Morgana. Z kolei Kapitan Flint to bohater literacki, także pirat. Tak więc obie postacie w Zewie Prypeci, które zdradziły swoją frakcję, noszą nazwiska piratów. Najwyraźniej jest to świadomy ruch twórców gry.
  • Pomimo posiadania Egzoszkieletu i doświadczenia, Morgan w szeregach Powinności jest chorążym. Prawdopodobnie zdobył swoją rangę dzięki sprzętowi, który zapewniał Powinności.
  • Morgan, biorąc pod uwagę pewien splot okoliczności, może zostać pierwszym przyjacielem Majora Diegtiariowa w grze.
  • Jupiterze postawa Morgana zostanie przyjazna nawet, jeśli Powinność jest dla Majora neutralna. Jest to bardzo paradoksalne biorąc pod uwagę to, co zrobi Morgan.