FANDOM

Most do Limańska to miejsce w Czerwonym Lesie, pojawiające się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Most został wybudowany prawdopodobnie jeszcze przed powstaniem Limańska jako łącznik dwóch oddzielonych od siebie regionów. Po powstaniu Zony, w roku 2011 był miejscem, które Striełok wybrał do zastawienia pułapki na ścigającego go Najemnika Szramę. Ostatecznie Najemnik poradził obie z zagrożeniem, Striełok natomiast zyskał wystarczająco dużo czasu, aby przedrzeć się przez pobliski tunel, wcześniej wysadzając jego wejście.

Później na moście miała miejsce potyczka pomiędzy frakcją Czystego Nieba, a Bandytami, którzy zdołali go zająć i zabezpieczyć. Grupie naukowców i najemnikowi Szramie przyszła z pomocą jednostka Leszego, który odzyskał kontrolę nad mostem i opuścił go, dzięki czemu Czyste Niebo przedostało się do Limańska. Później most nie pełnił już żadnej ważnej roli.

OpisEdytuj

Jest to most o ruchomym ustroju nośnym. Operator może podnosić lub opuszczać go zależnie od potrzeb. Dzięki temu mechanizmowi jest możliwość całkowitego odcięcia drogi z jednego brzegu rzeki do drugiego. Most ten, jako że łączy dwie ważne lokacje, a więc Czerwony Las i Limańsk jest ważnym strategicznie punktem podczas wydarzeń w drugiej części sagi.

Dzięki przejęciu mostu Bandyci byli w stanie kontrolować kto i kiedy przez niego przechodzi, ewentualnie mogli w ogóle nikogo nie przepuszczać, pozwalało to grupie bandytów na utrzymanie ścisłej kontroli nad tym terenem. Most był jedynym punktem umożliwiającym sforsowanie rzeki w tym regionie, rola mostu zatem jest trudna do przecenienia.

Czyste Niebo po zdobyciu Mostu rozłączyło się z grupą Leszego i pomaszerowało dalej, do Limańska. Nikt w frakcji Lebiediewa nie zawracał sobie głowy utrzymywaniem kontroli nad tym terenem, trwał bowiem wyścig z czasem przy próbie powstrzymania Striełoka przed dotarciem do elektrowni jądrowej.

  • Bohater przechodzi przez most tylko raz, kiedy już przejdzie przez niego i pójdzie dalej do Limańska nie będzie mógł wrócić.
  • Most, podobnie jak cały ten region stał się dostępny dopiero po pierwszej Wielkiej Emisji, poprzedzającej wydarzenia w drugiej części Sagi.