FANDOM

Most w Dolinie Mroku to obiekt pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Most powstał na długo przed powstaniem Zony. Stanowił przeprawę przez strumień idący ze wschodniej części Doliny Mroku do zachodniej. Po powstaniu Zony w roku 2006 woda stała się bardzo radioaktywna i przechodzenie przez nią nie było możliwe, most stanowił najlepszą opcję dla transportu ludzi i sprzętu, szczególnie z użyciem pojazdów. Później, w roku 2011, na moście pojawiła się duża ilość anomalii Elektro, wzrósł także poziom radiacji, dlatego też konieczne było omijanie mostu. Przyczyną była wielka emisja, która przemieściła znaczną część anomalii oraz promieniowania do miejsc, które wcześniej były względnie bezpieczne. Po drugiej emisji w 2011 wszystko wróciło do normy.

OpisEdytuj

Most umiejscowiony jest w centrum Doliny Mroku, pomiędzy antenami po zachodniej stronie i wysepką na wschodzie. Jest on częścią głównej drogi idącej przez cała długość doliny, od przejścia do Kordonu aż do kompleksu fabrycznego. Most ten stał się bardzo potrzebny po pojawieniu się Zony, kiedy woda w Dolinie Mroku stała się bardzo radioaktywna, a równiny w Dolinie Mroku były zbyt niebezpieczne, aby regularnie z nich korzystać. Dlatego też most stanowi najwygodniejszą opcję przy przemierzaniu tego obszarze.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Schowek SoC SchowkiEdytuj

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, żołnierze atakujący Naznaczonego, zajęli nie tylko fabrykę, ale także most. Można na nim spotkać dwóch żołnierzy, którzy będą strzelać do protagonisty.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo most jest bardzo niebezpieczny, z uwagi na dużą ilość anomalii, można jednak przez nie przejść przy umiejętnym wykorzystywaniu metalowych śrub. Trzeba rzucać śruby w odpowiednim momencie, tak aby rozładować anomalię, do czasu ponownej jej aktywacji można bezpiecznie przejść przez jej powierzchnię.