FANDOM

Mroczny Jar to lokacja w Czerwonym Lesie, pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 Historia Edytuj

Mroczny Jar to niewielkie obozowisko założone przez Samotników przemierzających Czerwony Las. Obozowisko było kilkukrotnie zajmowane i opuszczane, bywało stale celem ataków okolicznych mutantów. W roku 2011 Szrama pomógł małej grupie Samotników przedrzeć się do obozowiska, a następnie je zabezpieczyć.

Opis Edytuj

To mały obóz na obrzeżach Czerwonego Lasu. Jest to bardzo niebezpieczne miejsce, narażone na ciągłe ataki mutantów. Miejsce to pełni jednak dosyć użyteczną rolę, gdyż można się z niego łatwo dostać do kolejnych obozowisk lub dalej w głąb lasu. Przez obozowisko można dostać się min. w pobliże pola anomalii, wiąże się z nim także jedno główne zadanie znalezienia pola anomalii oraz jedno zlecenie opcjonalne, które wykonuje główny protagonista drugiej części sagi.

Zadania Edytuj

  • Dotarcie i zajęcie wraz z grupą Salkerów obozowiska

Szrama musi pomóc grupie Samotników przedostać się do obozu, a następnie je zająć i utrzymać. Aby osiągnąć ten cen należy odpierać falowe ataki mutantów, głównie Ślepych Psów oraz Nibypsów, dopiero kiedy zagrożenie minie cel zostaje osiągnięty, choć obozowisko w późniejszym czasie nadal było obiektem ataków mutantów.

  • Większość obozowisk w Czerwonym Lesie często jest niszczona, również w tym miejscu może dojść do ataku mutantów, Stalkerzy mogą też sami z niego odejść.