FANDOM

Muszla to artefakt w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Muszla to artefakt powstający w anomalii Elektro i prezentuje właściwości charakterystyczne dla artefaktów pochodzących z anomalii elektrycznych. Artefakt ten ma specyficzny kształt, po którym można go łatwo rozpoznać, przypomina bowiem nico klepsydrę, z dwoma płytami na dole i górze oraz przestrzenią pomiędzy nimi, wypełnioną organicznymi połączeniami. Muszla powoduje, że białko w organizmie jest mniej podatne na uszkodzenia, dzięki czemu pozytywnie wpływa na regenerację organizmu, w zamian za to emituje promieniowanie radioaktywne. Jest to przedmiot pożądany przez naukowców oraz handlarzy, co ma przełożenie na przyzwoitą cenę artefaktu.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii artefakt ten nie posiada właściwości, które wpływały by na organizm posiadacza negatywnie, a nawet wzmacnia wytrzymałość na obrażenia termiczne. Jest to stosunkowo rzadko spotykany artefakt, który warto mieć przy sobie podczas omijania anomalii termicznych. Nie emituje promieniowania.

CNM Czyste NieboEdytuj

Artefakt ten ma pozytywny wpływ na wytrzymałość użytkownika, ale emituje niewielkie dawki promieniowania, co może prowadzić do choroby popromiennej, w dłuższej perspektywie czasu. Dobrze jest nosić wraz z muszlą inne artefakty, które zminimalizują wytwarzane przez nią promieniowanie.

ZP Zew PrypeciEdytuj

Muszla w trzeciej części serii wspomaga regenerację organizmu posiadacza, jednocześnie narażając go na małe dawki promieniowania radioaktywnego. Artefakt jest rzadko spotykany, handlarze i naukowcy dobrze za niego zapłacą. Wygląd artefaktu uległ zmianie, w stosunku do tego jak wyglądał wcześniej.

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Gdy ma się przy sobie ten artefakt, białko wolniej ulega uszkodzeniu. Innymi słowy, ciało ludzkie jest w stanie wytrzymać wyższe temperatury i doznaje mniejszych oparzeń. Artefakt jest bardzo drogi i rzadko spotykany.”

 CNM Czyste NieboEdytuj

„Artefakt ten uważano za bezwartościowy śmieć. Naukowcy odkryli jednak niedawno, że trzymany stale przy ciele doskonale stymuluje układ nerwowy, regenerując energię posiadacza. Promieniuje.”

 ZP Zew PrypeciEdytuj

„Artefakt ten był uważany za odpad pozbawiony użytecznych właściwości. Jednak niedawno naukowcy odkryli, że jeśli ma stały kontakt z ciałem, silnie stymuluje układ nerwowy. Emituje promieniowanie.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

 CNM Czyste NieboEdytuj

 ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Jeden artefakt może się pojawić w Żelaznym Lesie.
  • Czasami może pojawić się w pobliżu anomalii elektrycznych.

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla to jeden z niewielu artefaktów, które nie powodują negatywnych skutków.
  • Wygląd artefaktu ulegał drobnym zmianom, w pierwszej części był brązowy, później niebieski.
  • Musza występuje w dwóch formach, złożonej lub rozłożonej.