FANDOM

Najemnik z granatnikiem to postać z Grupy Wilczarza w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Najemnik ten jest członkiem oddziału "Wściekłych kundli" i grenadierem w swoim oddziale, razem z grupą pojawili się w Dziczy gdzie napadali na Stalkerów z innych frakcji. Podczas swojego pobytu w Dziczy Najemnicy zdążyli nawiązać sojusz z Bandytami, którzy pomagali im w napadach. Razem ze swoją grupą realizował zadanie przechwycenia danych od Grupy naukowej Profesora Krugłowa.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

To on na samym początku operacji zestrzelił ze swojego granatnika śmigłowiec Naukowców. Później zestrzeliwuje śmigłowiec wojskowy, który przybył na pomoc Ekologom. Po tym wydarzeniu, więcej już z niego nie korzysta i walczy z ocalałymi za pomocą pistoletu. Znajduje się on najbliżej pozycji Ekologów i ma on dosyć niewielką siłę ognia, więc często ginie zanim Naznaczony włączy się do akcji. Przy jego zwłokach można znaleźć broń, z której zestrzelił helikopter - RPG-7u oraz jeden pocisk OG-7v.

  • Jest jedną z dwóch postaci w grupie Wilczarza, które są uzbrojone w pistolet, drugą jest Wilczarz.
  • Helikopter, do którego strzela postać, to inna maszyna, niż leżący od samego początku na ziemi Rozbity Śmigłowiec Ekologów. Z perspektywy gracza wygląda to tak, że przylatuje drugi helikopter, do którego strzela najemnik, a przy rozbitym wraku nagle pojawiają się Ekolodzy. Drugi helikopter spada na ziemię poza mapą i znika.
    • Nie da się uratować drugiego helikoptera. Nawet jeśli w jakiś sposób gracz zabije Najemnika z granatnikiem przed jego wystrzałem, to śmigłowiec i tak się rozbija.
  • Czasem występuje błąd, przez który Najemnik nie reaguje na strzelaninę w pobliżu, ani na strzały w jego kierunku i po zestrzeleniu helikoptera będzie po prostu stał.
  • Jeżeli Naznaczony podczas pomocy naukowcom nie zabije tego Najemnika, przy następnej wizycie w Dziczy nie będzie go tam.
  • Najemnik nie pójdzie za Krugłowem, kiedy ten z Naznaczonym będzie uciekał do Jantaru i pozostanie przy rozbitym śmigłowcu.
  • Przez błąd, czasem podczas cutscenki może wpaść w anomalie Elektro.
  • Jeżeli Najemnicy wyeliminują Krugłowa, ten i tak będzie stał obok śmigłowca.