FANDOM

Napój Energetyzujący (ang. Energy drink, rus. Энергетический_напиток) to przedmiot występujący w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Jest to napój wspomagający kondycję fizyczną. Wypicie go powoduje odzyskanie części utraconych sił, dzięki czemu użytkownik może dłużej biec sprintem, bądź truchtem niosąc duży ciężar. Jest to dosyć powszechny trunek w Zonie, łatwy do znalezienia, dostępny u większości handlarzy za niewielką cenę. Noszenie go przy sobie to idealne rozwiązanie dla każdego kto zbiera sprzęt lub nosi ze sobą dużo rzeczy w ekwipunku. W przypadku przekroczenia dopuszczalnego obciążenia stalkerzy męczą się dużą szybciej, aż do momentu kiedy nie mogą biec sprintem albo nawet wolnym biegiem, wówczas użycie napoju energetyzującego pozwala donieść rzeczy do miejsca przeznaczenia, nie tracąc czasu.

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„To wspaniały napój energetyzujący, zawierający kofeinę, taurynę oraz mieszankę odżywczych witamin. Tego właśnie ci trzeba, gdy braknie sił, by ruszyć w dalszą drogę!

CNM Czyste NieboEdytuj

„Często używany przez stalkerów w dalekich podróżach, kiedy nie ma czasu na postój. Zawiera łatwo przyswajalne węglowodany, jak również środki stymulujące uwalnianie adrenaliny do krwiobiegu.

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Często używany przez stalkerów wyruszających na dłuższe wyprawy, w trakcie których nie można pozwolić sobie na odpoczynek. Napój zawiera łatwostrawne węglowodany, a także substancje powodujące wydzielanie adrenaliny do krwiobiegu.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • W rzeczywistości napoje energetyczne mogą powodować bezsenność, w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci natomiast można bez problemu spać nawet po wypiciu kilku puszek napoju energetycznego.
  • Na puszkach widnieje napis S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.