FANDOM

Naukowiec z X-18 to martwa postać pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Naukowiec ten, podobnie jak cały personel Laboratorium X-18, był członkiem Świadomości-Z i przeprowadzał eksperymenty na ludziach. Miał okazję pracować razem z innym członkiem Świadomości-Z i jednocześnie dyrektorem Laboratorium X-18 - Piotrem Iljiczem Kaluginem. Jednak podczas buntu mutantów został zabity przez Nibyolbrzyma. Ekwipunek, który posiadał sugeruje, że przed śmiercią próbował się bronić, jednak bezskutecznie.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Podczas pobytu w Laboratorium X-18 i zabiciu Nibyolbrzyma Naznaczony natrafia na zwłoki tego naukowca i zdobywa kolejny kod, dzięki któremu jest w stanie otworzyć metalowe drzwi i przejść dalej, aby zdobyć dokumenty dla Barmana.

Wiadomość do Naukowca od Kalugina:

„Szanowny kolego, chciałbym ci przypomnieć, że od jutra będziesz się zajmował pojemnikami w głównym pomieszczeniu laboratoryjnym. Pojemniki należy sprawdzać co dwie godziny. Raporty składaj bezpośrednio do mnie. Kod do głównego pomieszczenia laboratoryjnego to 9524. Dyrektor laboratorium X18, Piotr Iljicz Kalugin.”

  • Przed przeszukaniem tego naukowca kod nie działa, nawet jeśli gracz go zna.
  • W pomieszczeniu, w którym znajdują się jego zwłoki, znajduje się zdjęcie twórców gry.