FANDOM

„Odejdź człowieku... odejdź, póki jesteś bezpieczny...”
— Kontroler do Majora Diegtiariowa, kiedy ten wchodzi do jaskini.
Niebezpieczna Jaskinia to miejsce w Zatonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Niebezpieczna jaskinia to lokacja w Zatonie, znajdująca się w pobliżu spalonego gospodarstwa. Niebezpieczna jaskinia nosi taką nazwę nie bez powodu, zamieszkują ją bowiem niebezpieczne mutanty, z czego najgroźniejszy jest Kontroler. W jaskini, oprócz kontrolera, można znaleźć martwego Samotnika o imieniu Majron (który najprawdopodobniej został zabity przez mutanta), a także zestaw leków i kilka innych przedmiotów. 

PrzedmiotyEdytuj

  • Kontroler ostrzega bohatera kiedy ten wchodzi do jaskini, to dowodzi, że istoty te mogą się porozumiewać.
  • W jaskini znajdują się skrzynie do przechowywania szczególnie niebezpiecznych substancji. Być może ta jaskinia była kiedyś magazynem.
  • Być może jaskinia była związana z jakimś zadaniem, ale została wycięta. Może to oznaczać autozapisywanie przed wejściem do jaskini i nietypowe imię Samotnika, którego zwłoki znajdują się w środku (Myron).
  • Po likwidacji Kontrolera, w jaskini mogą zjawić się Samotnicy lub Bandyci.
  • Flint opowiada historię o tym, jak zabił kontrolera, chowając się za kratami. Obok trupa Myrona także znajduje się kontroler i metalowa blacha, za którą prawdopodobnie próbował się ukryć. Sugeruje to, że Myron to inna osoba, oszukiwana przez Srokę.
  • W momencie kiedy bohater wchodzi do jaskini, Kontroler pochyla się nad zwłokami stalkera, tak jakby się nimi żywił.
    • To jest idealny moment na zaatakowanie Kontrolera nożem, kiedy ten wstaje.
  • Czasami pojawia się błąd, przez który kontroler opuszcza niebezpieczną jaskinię. Może również wyjść na zewnątrz i wrócić z powrotem do jaskini.

Galeria GaleriaEdytuj