FANDOM

„Dopiero co w zeszłym tygodniu miałem do zrobienia odbiornik radiowy. Wiesz, z czego wziąłem części? Z pieprzonej lodówki. Ha! Nie wiem, czy się śmiać, czy płakać...”
Nowikow (Znany również jako Szary) jest technikiem występującym w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo i S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Według Zimnego Szary jest niezwykle utalentowanym technikiem, nie jest jasne czym zajmował się przed przybyciem do Zony, choć jego zdolności techniczne i znajomość mechaniki mogą sugerować, że był inżynierem, mechanikiem lub pracował w zbliżonym do tego zawodzie.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

„Naszego technika nazywają Szary, potrafi zrobić spluwę z puszki, i to razem z amunicją. Przydało by mu się trochę części, ale nie licząc tego...”
— Zimny o Szarym
Służy jako technik Czystego Nieba i jest opisywany jako ekspert w swojej dziedzinie. Szrama może odwiedzić Szarego w bazie aby naprawić i ulepszyć sprzęt, zleci mu również dostarczenie trzech pendriveów z danymi do Viper 5 i Kamizelka CS-3. Pomimo tego iż jest w tylnych końcach Strefy jest znakomitym technikiem ponieważ może on zmodernizować każdy rodzaj karabinu szturmowego, jest również znany jako jedyny technik, który w pełni ulepszy FT 200M i tak samo jak , może ulepszyć SWDm-2 i SVUMk-2. Ostatecznie opuścił Czyste Niebo po tym jak frakcja zostaje zniszczona kiedy razem z nimi zaatakował Elektrownię w Czarnobylu i został trafiony emisją. 

ZP Zew PrypeciEdytuj

Powraca w Zewie Prypeci jako technik Ekologów. Istnieje duże prawdopodobieństwo że to Sowa uratował mu życie, ponieważ w czasie wykonywania zadania dla Sowy odnośnie detektorów Weles Sowa mówi, że jest mu winien przysługę. W przeciwieństwie do poprzedniej części nie jest przydatny jako technik - nie może ulepszać broni, pancerzy i hełmów ponieważ w bunkrze nie ma materiałów. Dopiero po ukończeniu zadań Topola jego inwentarz otworzy się - przechwytywanie artefaktu emitującego Psi pozwala mu na ulepszenie ochrony psionicznej do trzeciego poziomu. Jest jedynym technikiem, który potrafi to wykonać. Nowikow może opowiedzieć co nie co o bunkrze i swoim życiu osobistym. Wspomni, że swojego czasu pracował z "pewną frakcją byłych naukowców".
NowikowCieńCzarnobyla

Nowikow w Cieniu Czarnobyla

Charakterystyka CiekawostkiEdytuj

  • Jest jednym z dwóch ocalałych członków Czystego Nieba, drugim jest Żwawy.
  • Jeśli w Zewie Prypeci bohater odwiedzi go mając na sobie Kombinezon CS-3a, Nowikow rozpozna go i zacznie opowiadać o swojej pracy w Czystym Niebie.
  • Nowikow i Wujek Jar są jedynymi technikami, którzy występują w dwóch częściach serii (w dodatku w tych samych).
  • Jest jedyną postacią w Zewie Prypeci ubraną w CS-3a.
  • Niektórzy wojskowi w Cieniu Czarnobyla mogą mieć nazwisko Nowikow
  • Miał pojawić się w Cieniu Czarnobyla, ale został wycięty
  • W Czystym Niebie w jego kabinie znajduje się kilka karabinów maszynowych. Jeden z nich można zdobyć odpowiednio manewrując postacią.
  • Jego prototypem był Alexander Novikov, zastępca dyrektora ds. bezpieczeństwa w Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu, który pomagał w konstrukcji gry. Warto dodać, że technik nosi jego nazwisko.
  • W Zewie Prypeci nie jest zadowolony z obecności Najemników, gdyż przeszkadzają mu w pracy. Podczas emisji jego obelgi mogą być śmieszne, gdyż w takim momencie obok niego przebywa jeden z Najemników.
  • Nowikow jest jedną z dwóch postaci w serii, które mają taki sam wygląd we wszystkich częściach, drugą jest Profesor Sacharow.

Galeria Galeria Edytuj