FANDOM

Obóz Bandytów w Dolinie Mroku pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, lokacja ta pojawia się także w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo jako jeden z posterunków Wolności.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Początkowo w tym miejscu swój posterunek miała Wolność, będąca celem ataków Najemników. Frakcja ta zdecydowała się na ustawienie wielu posterunków, z uwagi na ogromny problem jaki stanowili przeciwnicy. Posterunek był pierwszą lokacją Wolności na jaką trafił Szrama, którego po krótkiej rozmowie przepuszczono dalej.

Po odejściu Wolności z terytorium Doliny Mroku, Bandyci urządzili w tym miejscu swój posterunek, przy przejściu z Wysypiskiem, prawdopodobnie po to, żeby mieć kontrolę nad tym kto i kiedy wchodzi do Doliny z terenów Wysypiska, tym bardziej, że w tamtym czasie złapali trzech członków Powinności, pierwszy był prowadzony na egzekucję do opuszczonej fabryki, drugi siedział w podziemnym, prowizorycznym więzieniu, a trzeci miał zostać zabity przy wielkim dole na terenie kompleksu fabrycznego.

Zdecydowano więc o wysłaniu czterech Bandytów na posterunek graniczący z Wysypiskiem. To zrozumiałe, gdyż na Wysypisku swoje wpływy coraz bardziej rozszerzali wolni Stalkerzy, będący w stanie permanentnej wojny z Bandytami oraz Powinność, która była dużą i silną frakcją, rozszerzającą swoje wpływy. Kiedy jeden z członków Powinności dotarł do Doliny Mroku został złapany przez Bandytów, drugi członek Powinności i zarazem przyjaciel pojmanego, Nabój, zdecydował się odbić stalkera. Nabój zlikwidował wszystkich Bandytów w obozowisku, po czym z pomocą Naznaczonego ruszył w głąb Doliny Mroku.

OpisEdytuj

Jest to niewielkie obozowisko, mające jednak strategiczną pozycję, graniczyło bowiem w odległości kilkunastu metrów z przejściem na Wysypisko. Ustawiając posterunek w tym miejscu, można było łatwo kontrolować kto wchodzi i wychodzi do Doliny Mroku z Wysypiska. Nic więc dziwnego, że każdy kto przybywał do Doliny i planował przejąć nad nią kontrolę, zaczynał od ustawienia obozowiska właśnie w tym miejscu. Z drugiej strony, obozowisko otoczone było przez równiny i lasy, co zwiększało prawdopodobieństwo ataku mutantów, narażało też na ryzyko bycia zaatakowanym z zaskoczenia, praktycznie z każdej możliwej strony.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii główny bohater odwiedza to miejsce podczas swojej pierwszej wizyty w Dolinie Mroku. Naznaczony ma za zadanie odebrać od wodza bandytów, Dzika, drugi klucz do X-18, po czym musi dostać się do laboratorium i zebrać dokumentację dotyczącą Mózgozwęglacza. Kiedy bohater dociera do obozowiska spotka w nim stalkera Powinności, Naboja, który przesłuchuje rannego bandytów, jedynego ocalałego z czwórki stalkerów, którzy przebywali w obozowisku. Po krótkiej rozmowie z bohaterem, ten wraz z Nabojem udaje się dalej wgłąb Doliny Mroku, aby odbić członka Powinności, który został wcześniej pojmany. Miejsce to nie pełni po tych wydarzeniach żadnej istotnej roli.

CNM Czyste NieboEdytuj

Szrama po przejściu do doliny z Wysypiska zostaje zatrzymany przy obozie przez stalkerów Wolności, którzy mają rozkaz sprawdzać każdego kto wchodzi na ich teren. Środki bezpieczeństwa wynikają z faktu ciągłych ataków na Wolność, dokonywanych przez nieznanych sprawców. Bohater odbywa krótką rozmowę z dowódcą oddziału Wolności, który stacjonuje w tym miejscu, po czym zostaje przepuszczony. Po wydarzeniach ukazanych w drugiej części serii, obozowisko nie pełni już żadnej istotnej roli, choć jest stale zajmowane przez niewielki oddział Wolności.

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater zastaje Naboja przesłuchującego jednego z Bandytów, w momencie kiedy trzech innych członków Powinności jest już pojmanych. Można przypuszczać, że zostali oni zatrzymani właśnie przy tym obozie, kiedy wchodzili do Doliny Mroku, lub też dotarli do doliny wcześniej, a Bandyci ustawili tu posterunek dopiero po schwytaniu jeńców. Nie jest ot jasno określone w rozgrywce.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla niekiedy przy obozowisku mogą pojawić się Dziki.