FANDOM

Obóz przy kompleksie wydobywczym w Czerwonym Lesie występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Obóz ten został założony przez stalkerów z frakcji Powinność. Frakcja ta w roku 2011 starała się poszerzać swoje wpływy także poza granicami Agropromu, w którym mieściła się ich siedziba głowna. Powinność nie mogła wysłać do Czerwonego Lasu tylu sił co Wolni Stalkerzy, ale zajęcie punktu przy kompleksie wydobywczym, było dobrą strategicznie decyzją, gdyż umożliwiało to dostęp do innych ważnych miejsc na tym obszarze. W tamtym czasie również Wolność wysyłała swoje jednostki do Czerwonego Lasu, szczególnie z terenów Magazynów Wojskowych, przez co dochodziło do strzelanin pomiędzy tą frakcją a Powinnością.

OpisEdytuj

Jest to główny punkt kontrolny ugrupowania Powinności, który broni centralnego wejścia na teren domu Leśnika. Jest tam mała przyczepa z kilkoma łóżkami do odpoczynku, pośrodku znajduje się ognisko. Można tu skorzystać z usług przewodnika, który może zaprowadzić bohatera do dowolnego miejsca w Agropromie . Brama do rezerwatu była pierwotnie zamknięta, można dostać się tam tylko teleportując się przez bańkę przestrzenną. Po pierwszym dialogu z Leśnikiem brama automatycznie się otwiera. Bohater może opcjonalnie wyczyścić pobliską kopalnię z renegatów. Tak czy inaczej, i tak będzie musiał to zrobić później w poszukiwaniu Kompasu dla Lesnika. Po oczyszczeniu kopalni niektórzy stalkerzy z Powinności tam pójdą i spróbują zająć tę lokację.

  • Mimo iż pobliska brama do lasu ma przęsła dosyć luźno ułożone, pociski przez nie nie przechodzą.
  • Jeśli bohater nie pomoże Powinności, ta po czasie straci ten przyczółek (a także północny posterunek w Czerwonym Lesie) na rzecz Wolności.

GaleriaEdytuj