FANDOM

Obóz przy przyczepie to miejsce w Kordonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Nie jest jasne kto dokładnie założył obóz, ale zapewne byli to samotnicy przemierzający Kordon, idący w dalej na Wysypisko lub ci, którzy w Kordonie zostali. W roku 2011 w tunelu pod mostem nieopodal, ukrywał się Wojskowy dezerter, Siemion Trusia. Czasami w obozie pojawiali się Samotnicy, którzy zajmowali nowe obiekty podczas Wojen Frakcji. 

W roku 2012 przebywał tutaj ranny stalker, Tolik, który został postrzelony przez Bandytów podczas jednego ze starć. Bandyci zdołali porwać Żwawego i zabić jego przyjaciół, Tolik był jednym który przeżył. Pomocy rannemu stalkerowi udzielił Naznaczony, dając mu apteczkę, dzięki czemu Tolik przeżył i udał się do Wioski Kotów.

Następnie obóz ten został zajęty przez Najemników, którzy przypuszczali szturm na Wioskę Kotów. Ostatecznie ich atak został odparty przez protagonistę oraz mieszkańców wioski, co poskutkowało śmiercią wszystkich najemnych żołnierzy. Po tych wydarzeniach obóz nie pełnił już żadnej istotnej roli.

OpisEdytuj

To niewielkie obozowisko składające się z kilku betonowych bloków, ogniska oraz przyczepy. Znajduje się przy drodze do Wioski Kotów i jest opuszczone. Obozowisko nie jest zbyt bezpiecznym miejscem, nie chroni przed emisjami, nie zapewnia ochrony także przed mutantami, dlatego też zaleca się znalezienie innego, bezpieczniejszego miejsca, aby odpocząć lub spędzić noc.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Gdy bohater pojawia się w tu po raz pierwszy leżą tutaj dwa ciała oraz ranny Tolik. Możemy pomóc nieszczęśnikowi, za co on odwdzięcza nam się informacjami o Żwawym oraz poprawą reputacji w Wiosece kotów. Po powrocie z Doliny Mroku pojawiają się tu Najemnicy w celu przejęcia wioski kotów. Potem to miejsce nie pełni żadnej większej roli.

PrzedmiotyEdytuj

W przyczepie możemy znaleźć cenny ekwipunek:

Dodatkowo obok martwego stalkera znajdziemy Apteczkę, martwi stalkerzy mogą mieć w ekwipunku amunicję oraz Granat RGD-5. Czasem mogą mieć też informacje o schowkach.

  • W pierwszej części serii na miejscu można znaleźć apteczkę oraz bandaże, będzie więc można pomóc Tolikowi, nawet jeśli bohater nie zaopatrzył się w środki medyczne wcześniej.
  • Ciała zabitych stalkerów nigdy nie znikną, co pozwala graczowi używania ich jako schowków.