Obóz przy zawalonym dźwigu to miejsce na Wysypisku, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Obóz ten jest połączony z inną niewielką lokacją, małym bagnem na Wysypisku. Na miejscu można zobaczyć dużo materiałów budowlanych oraz maszyn, zapewniających bardzo dobrą osłonę w trakcie walki. Są to w większej mierze duże, betonowe płyty, skrzynie oraz wrak żurawia. Po środku obozu widać dwa, niewielkie rozkopy, dokonane prawdopodobnie przez stalkerów, poszukujących cennych rzeczy lub jakąś anomalie. Miejsce to nie ma zbyt wielkiego znaczenia w regionie. 

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Bohater dociera do tego miejsca tuż po opuszczeniu Kordonu. Zajmowane jest przez Bandytów, którzy przygotowują zasadzki na Stalkerów. Bohater ma okazje uratować jednego z ludzi Biesa, Jurika, w tamtym czasie. Początkowo nie strzelają oni do stalkerów (choć mogą próbować wymusić haracz), później jednak dochodzi do walk, pomiędzy bandytami a samotnikami. Bardzo rzadko w miejscu tym mogą pojawiać się mutanty, jak np. Ślepy Pies.

Powiązane zadaniaEdytuj

PrzedmiotyEdytuj

W tym miejscu można znaleźć ekwipunek, który należał do gangsterów (po zabiciu ich). Oraz przedmioty ukryte w skrzyniach takie jak: Apteczki, bandaże i amunicja.

CNM Czyste NieboEdytuj

Początkowo lokacja ta jest pusta, następnie przenoszą się tam Bandyci, którzy obrabowali Najemnika Szramę. Bohater, aby móc odzyskać swój ekwipunek, może dotrzeć w to miejsce i zaatakować gangsterów. Po zabiciu ich można zabrać rzeczy, schowane są w metalowej skrzyni. Warto też przeszukać inne skrzynie oraz pudełka, gdyż można znaleźć amunicję, żywność oraz środki medyczne.

Powiązane zadaniaEdytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo bohater może odzyskać swoje rzeczy ze skrzyni, nie odzyska jednak pieniędzy.
  • W tej samej części serii Bandyci, którzy okradli Szramę będą mieli takie same nastawienie jak cała frakcja. Jeśli bohater jest przyjacielem Bandytów, ci go nie zaatakują (co jest odrobinę dziwne, gdyż wcześniej o mało go nie zabili).
  • Jeśli w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater uratuje Jurika, ten może mu podać współrzędne schowka w obozie.
  • W sytuacji kiedy bohater zignoruje Bandytów w pierwszej części serii oraz ominie Jurika i Biesa, Bandyci znikną później z tej lokacji.