„Nie stoisz po stronie żadnej z frakcji i zawsze działasz jako wolny stalker. Nie masz żadnych nowych wrogów z tego powodu, ale nie udało ci się też zyskać nowych przyjaciół. Stalkerzy ze stacji Janów cenią sobie równowagę sił między Powinnością a Wolnością, dlatego też zarówno technik, jak i handlarz udzielili ci zniżki.”
Obrońca równowagi to osiągnięcie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to jedno z osiągnięć możliwe do odblokowania w trzeciej części serii. Osiągnięcie to można odblokować poprzez wykonywanie zadań dla Samotników. Po odblokowaniu tego osiągnięcia reputacja bohatera wzrośnie, będzie mógł on także liczyć na zniżki u handlarzy.

Zdobycie osiągnięciaEdytuj

Aby odblokować to osiągnięcie trzeba wykonywać zadania dla Samotników.

ZadaniaEdytuj

NastępstwaEdytuj

PozytywneEdytuj

  • Stałe zniżki u handlarzy.
  • Polepszenie reputacji u Wolności.
  • Polepszenie reputacji u Powinności.
  • Polepszenie reputacji u Samotników.
  • Frakcja Samotników urośnie w siłę.

ZakończenieEdytuj

Janów - neutralne zakończenie

Na stacji Janów doszło do zawarcia kruchego pokoju pomiędzy siłami Wolności i Powinności. Strudzeni niekończącym się konfliktem wojownicy obu frakcji zaczęli opuszczać oddziały i dołączać do innych frakcji jak Samotnicy lub podejmować pracę dla naukowców (Ekolodzy wielokrotnie współpracowali ze stalkerami, co przynosiło obustronne korzyści). Nieustanny konflikt i brak perspektyw jego zakończenia wypalił obie strony.

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • W wersji 16.0.0 osiągnięcie to nie może zostac odblokowane.
  • Aby osiągnięcie to dało pełen efekt, nie należy zabijać stalkerów Wolności i Powinności (nawet w niewielkich ilościach, które nie wpłynęły by na nastawienie tych frakcji do bohatera).
  • Po odblokowaniu tego osiągnięcia Wolność i Powinność będą neutralne w stosunku do głównego bohatera.