FANDOM

Oddział Maksa pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Oddział w roku 2012 działał na terenie Magazynów Wojskowych. Grupa wraz z dowódcą, Maksem, przebywała w bazie Wolności, można przypuszczać, że co jakiś czas brała także udział w misjach zlecanych przez Łukasza, na terytorium magazynów. 

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Jest to elitarna grupa stalkerów z Wolności, składająca się z 10-15 członków, przeznaczona do wykonywania najbardziej skomplikowanych zadań. Oddział Maksa jest odpowiednikiem Grupy Czachy. Oddział złożony jest z doświadczonych i dobrze wyszkolonych stalkerów, jednakże rzuca się w oczy kulejący poziom dyscypliny w grupie, ale jest to charakterystyczne dla całej frakcji Wolności - w walce natomiast spisują się bardzo dobrze i działają jak jeden organizm. Stalkerzy z grupy Maksa spędzają wolny czas w bazie, najczęściej pijąc wódkę. Mogą oni odgrywać kluczową rolę w walce z Czachą. Jeśli Naznaczony pomoże Wolności i zda raport o drużynie Powinności na farmie, grupa Maksa wraz z samym protagonistą zaatakuje farmę. Najpierw omówią taktykę i plan działania, a następnie przystąpią do ataku. 

  • Stalkerzy z grupy (poza Maksem) mają losowo generowane imiona.
  • Jeśli bohater pomoże oddziałowi Czachy, grupa Maksa będzie broniła bazy,
  • Oddział Maksa jest dokładnym odpowiednikiem grupy Czachy, z tym, że jest liczniejszy.
  • Przynajmniej jeden ze stalkerów w grupie jest w pierwszej 20-stce w rankingu, najczęściej jest to sam Maks.
  • Przed atakiem na Oddział Powinności, w drodze do wioski, przeprowadzają zabawny dialog między sobą.
  • Często giną podczas szturmu na farmę jeśli protagonista im nie pomoże.
  • Czasami po wyeliminowaniu Grupy Czachy, Maks i jego grupa zaczynają atakować głównego bohatera. Nie wiadomo, z jakiego powodu następuje ta sytuacja, ale jest to prawdopodobnie błąd gry.