FANDOM

„Pomóż nam obronić się przed najemnikami, którzy rozkazali kotom wynieść się z obozu. Plan jest taki: wszyscy się chowają, żeby obóz wyglądał na opuszczony, wpuszczamy najemników do obozu, a potem atakujemy na rozkaz kapitana.”
— Fanatyk
Oddział Najemników w Kordonie pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Oddział pojawił się w Kordonie nieopodal Wioski Kotów. Najemnicy zatrzymali się przy obozowisku przy przyczepie, a następnie zaplanowali uderzenie na wioskę w celu jej przejęcia. Plan obejmował wtargnięcie do wioski, likwidację wszystkich samotników, na następnie prawdopodobnie ustanowienie tam przyczółku. Wydarzenia te zbiegły się w czasie z wizytą Naznaczonego, który po rozmowie z Fanatykiem postanowił pomóc odeprzeć atak, zwabiając przeciwników w pułapkę. Po zajęciu pozycji przez stalkerów, Najemnicy weszli do wioski i po krótkiej walce zostali zabici, tym samym ten oddział został zlikwidowany.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Oddział Najemników w Kordonie liczy sześciu stalkerów, którzy zajęli obozowisko przy przyczepie, nieopodal mostu w kordonie. Po przyjęciu zlecenia od Fanatyka, Najemnicy zaczną się przemieszczać w kierunku wioski. Wyposażeni są w standardowe kombinezony, jakich używa frakcja, a także uzbrojenie NATO. Podczas ataku mogą się oni rozdzielić na dwie mniejsze grupy lub rozproszyć, co może utrudniać ich pokonanie.

Powiązane zadaniaEdytuj

Sposoby na pokonanie Najemników :Edytuj

  1. Najłatwiejszy sposób to eliminacja Najemników z pomocą broni snajperskiej. Wystarczy ustawić się na dachu któregoś z budynków i rozpocząć ostrzał jak tylko przeciwnicy pojawią się w polu rażenia.
  2. Kolejnym sposobem jest prewencyjny atak na najemników, kiedy ci dopiero opuszczają obozowisko. Warto wtedy rzucić w ich stronę granat lub dwa, zazwyczaj wszyscy giną od eksplozji. 
  3. Można zająć pozycję w wiosce kotów i poczekać aż najemnicy wejdą w pułapkę. Wówczas będą oni zmuszeni do walki z wszystkimi w wiosce, będąc atakowanymi z wszystkich stron. Jest to najkrwawsze rozwiązanie, bowiem bardzo trudno jest uniknąć strat wśród niedoświadczonych samotników.

  • Najemnicy pojawią się w obozowisku dopiero po przyjęciu zlecenia od Fanatyka
  • Bardzo rzadko może się zdarzyć, że Najemnicy z obozowiska będą mijać się z Wojskowymi z posterunku wojskowego. Wtedy dojdzie do wymiany ognia, w której zazwyczaj będą ginąć żołnierze.
  • Po dołączeniu do frakcji Wolność, najemnicy będą neutralni wobec bohatera.
  • Najlepiej jest zniszczyć oddział w pobliżu przyczepy, skąd się poruszają, aby uniknąć strat wśród kotów.
  • Dowódca oddziału, pomimo swojej rangi i pozycji, ma gorsze uzbrojenie niż jego ludzie.
  • Możliwe, że oddział został wynajęty przez Olega Gusarova do zajęcia Kordonu. Po tym, jak Sidorowicz daje zadanie, by go wyeliminować, mówi, że Gusarow chce przejąć Kordon.
  • Trudno powiedzieć dlaczego Najemnicy chcieli przejąć wioskę, być może otrzymali zlecenie obejmujące działania w tej części Zony i chcieli zdobyć bezpieczną bazę wypadową.