FANDOM

Oddział Spartakusa pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

W roku 2012 oddział Spartakusa działał na rzecz Samotników w Zatonie, lider grupy wraz ze swoimi kompanami podejmował działania mające na celu wyparcie bandytów ze Skadowska lub chociaż ograniczenie ich wpływów do minimum. Grupa zajmowała się urządzaniem zasadzek na bandytów, przejmowaniem obiektów i udaremnianiem interesów gangu Sułtana. Oddział Spartakusa oraz inicjatywa którą podjął spotkała się z uznaniem Brodacza i stalkerów w Zatonie.

CharakterystykaEdytuj

To niewielki oddział doświadczonych Samotników prowadzony przez Spartakusa. Początkowo w skład zespołu wchodzi sześciu samotników-nowicjuszy oraz lider, ale w przyszłości jego członkowie mogą stać się doświadczonymi stalkerami, którzy są ubrani w kombinezony „Świt” i uzbrojeni w dobrej jakości broń. Pierwsze spotkanie z grupą ma miejsce, gdy bohater decyduje się pomóc im odeprzeć bandytów lub też dołącza do bandytów i musi zabić Spartakusa i jego oddział. Jeśli bohater pomoże Spartakusowi to on i jego oddział pojawi się później, przy okazji wykonywania zadania związanego z Morganem. 

  • Grupa Spartakusa jest odpowiednikiem Grupy Kasteta, czyli podobnego oddziału należacego do bandytów.