FANDOM

Oddział Szulgi to oddział występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Historia Edytuj

To elitarny oddział Powinności przeznaczony do głębokich operacji w Zonie pod dowództwem Podpułkownika Szulgi. W 2012 roku po wyłączeniu Mózgozwęglacza udali się do centrum Zony i zatrzymali się w Jupiterze, gdzie dzielą tamtejszy obóz z grupą Lokiego i Samotnikami.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Gdy tylko Mózgozwęglacz został wyłączony, oddział został wysłany do centrum Zony. Początkowo ich celem była Elektrownia Jądrowa w Czarnobylu. Jednak nie udało im się dotrzeć do Elektrowni, w wyniku czego oddział udał się w okolice Jupitera i postanowił założyć swój obóz na Stacji Janów. Jednak Wolność na miejscu była pierwsza, w wyniku czego po przybyciu oddziału Powinności rozpoczęła się wymiana ognia. Podczas strzelaniny nastąpiła emisja, dzięki której obie frakcje zaprzestały walki między sobą i ukryły się w środku stacji. Wkrótce Loki i Podpułkownik Szulga zawarli rozejm, który był aktualny tylko na Stacji Janów, i podzielili ją na obie części. Również na stacji mieszkali Samotnicy. Sojusznikiem oddziału był miejscowy technik, Azot, który był również najlepszym przyjacielem Szulgi.

Powinność2 Członkowie oddziału Edytuj

  • Włóczęga - dawny członek Monolitu, który odzyskał świadomość. Razem ze swoimi ludźmi może zostać przyjęty w szeregi oddziału.

Zakończenia Edytuj

Zakończenie Powinności
„Posiłki i rosnąca popularność wśród stalkerów pozwoliła Powinności przepędzić siły Wolności ze stacji Janów. W wymianie ognia zginął Loki i resztka oddziału.”
— Zakończenie Powinności
Janów neutralne zakoczenie
„Na stacji Janów doszło do zawarcia kruchego pokoju pomiędzy siłami Wolności i Powinności. Strudzeni niekończącym się konfliktem wojownicy obu frakcji zaczęli opuszczać oddziały i dołączać do wolnych stalkerów.”
— Zakończenie neutralne
Zakończenie Wolności
„Wolność zdołała zaskarbić sobie zaufanie stalkerów ze stacji Janów. Powinność przypuściła szturm w próbie odzyskania straconych terenów, a niedługo potem podpułkownik Szulga zginął w wymianie ognia. Oddział Powinności nigdy nie pogodził się ze stratą dowódcy i wkrótce się rozpadł.”
— Zakończenie Wolności