FANDOM

Ogończa 1 to śmigłowiec w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Ogończa 1 to śmigłowiec transportowy, który przewoził Pułkownika Kowalskiego oraz jego oddział w kierunku Prypeci. Pojazd w trakcie lotu doznał ogromnych uszkodzeń z powodu anomalii i wylądował na lądowisku na terenie Jupitera. Dwóch członków załogi zginęło podczas uderzenia, a jeden przypadkowo wszedł na pole minowe w północnej części lokacji. Pozostali członkowie załogi połączyli się z ocalałymi z innych śmigłowców i udali się do Prypeci z pomocą Przewodnika, gdzie Kowalski przejął kontrolę i zorganizował swoją bazę w Pralni.

OpisEdytuj

Powiązany artykuł - Czarna skrzynka

Jest to uszkodzony śmigłowiec Mi-24, który brał udział w Operacji "Tor Wodny". Pojazd nie odniósł znaczących uszkodzeń fizycznych z powodu wpadnięcia w pola anomalne, ale wszystkie jego systemy zostały zdezaktywowane, tym samym śmigłowiec nie nadaje się do użytku. Główny bohater musi go odnaleźć wykonując swoje główne zadanie zbadania przyczyn katastrofy śmigłowców "Ogończa", poza tym nie wiążą się z tym pojazdem żadne ważne wątki fabularne.

Porady PoradyEdytuj

  • Po zbadaniu wraku przez protagonistę nie będzie potrzeby ponownego omijania pola minowego, ponieważ tuż po tym nadejdzie fala mutantów, która wbiegnie na miny i wszystkie wybuchną.
  • W trzeciej części serii miny są niewidoczne, można je wykryć tylko rzucając śruby, które powodują charakterystyczne kliknięcia.

  • To jeden z dwóch śmiglowców, które się nie rozbiły, a zdołały wylądować. Drugi to Ogończa 3.