S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement

Opuszczona Fabryka to miejsce w Dolinie Mroku, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Historia[]

Przed wybuchem w elektrowni atomowej w 1986 roku, fabryka była miejscem pracy lokalnych mieszkańców, sądząc po sprzęcie oraz materiałach pozostawionych po pośpiesznej ewakuacji, można przypuszczać, że w fabryce wytwarzano materiały budowlane. Nieoficjalnie fabryka mogła mieć także inną funkcję, była to działalność mająca na celu ukrycie istnienie podziemnego laboratorium, w którym prowadzono badania naukowe. Było to Laboratorium X-18, w którym przeprowadzano eksperymenty genetyczne na ludziach, prowadzono badania nad technologią kontroli umysłu, stworzono tam niektóre komponenty, które później posłużyły do stworzenia Mózgozwęglacza. Jakiś czas po pojawieniu się Zony, w roku 2006, w kompleksie doszło do wypadku, a obiekty badań się wydostały, pozbawiając życia większość pracowników. 

W roku 2011, fabryka była obiektem walki pomiędzy Najemnikami, a Wolnością. Obiekt służył Najemnikom jako baza wypadowa, prowadzili oni w ukryciu swoje działania przeciwko frakcji Czechowa. Wolność, we współpracy ze Szramą, zlikwidowała wszystkie siły najemników w fabryce oraz wysadziła podziemny tunel, którym dostawali się do Doliny Mroku. W roku 2012 laboratorium zostało spenetrowane przez grupę Bandytów, pod dowództwem Dzika. Następnie pojawił się w nim Naznaczony, który zebrał pozostającą tam dokumentację naukową. Po tamtych wydarzeniach miejsce to zostało przejęte przez wojsko.

Opis[]

Jest to średniej wielkości fabryka, od dawna opuszczona, otoczona murem, posiadająca sekcję podziemną. Wewnątrz znaleźć można kilka budynków, w tym jeden kilkupiętrowy z wejściem na dach, a także wiele maszyn produkcyjnych oraz transformatorów, który wyszły z użycia jeszcze przed powstaniem Zony. Na środku placu znajdują się porozrzucane materiały budowlane oraz dźwig. Miejsce to było przez większość czasu opuszczone, z wyjątkiem roku 2011, kiedy przez krótki czas rezydowali tam Najemnicy, następnie Wolność oraz Wojskowi. W kompleksie znajduje się kilka schowków, na których namiary można kupić lub zgrać z PDA stalkerów.

SoC.png Cień Czarnobyla[]

W pierwszej części serii główny protagonista, Naznaczony, przybywa do fabryki, aby dostać się do podziemnego Laboratorium X-18, znajdującego się pod fabryką. Miejsce to jest okupowane przez Bandytów, którzy zabezpieczyli teren na kilka tygodni przed przybyciem Striełoka. Po zlikwidowaniu oponentów i wykonaniu zadania w X-18, bohater opuszcza to miejsce w momencie, kiedy Wojskowi przybywają, aby zabezpieczyć teren, fabrykę oraz samo Laboratorium. Po ucieczce Striełoka fabryka pozostaje w rękach Wojska lub zostaje z czasem opuszczona.

Powiązane zadania[]

  • Znajdź wejście do Laboratorium X18
  • Wydostań się z Doliny Mroku

Schowek SoC.png Schowki[]

Przedmioty[]

CNM.png Czyste Niebo[]

W prologu serii zajęcie fabryki jest konieczne, aby wysadzić podziemny tunel, który jest wykorzystywany przez Najemników w celu przedostawania się na terytorium Wolności - Doliny Mroku. Szrama wraz z doborowym oddziałem Wolności przypuszcza szturm na fabrykę, eliminując wszystkich przeciwników. Następnie specjaliści z Wolności wysadzają tunel. 

Miejsca[]

Podziemny tunel w Dolinie Mroku[]

Jest to tunel, który prowadził do Doliny Mroku z innej lokacji. To przez ten tunel Najemnicy atakujący Wolność dostawali się na ich terytorium. Po ustaleniu tożsamości napastników i zajęciu ich bazy wypadowej, Wolność zdecydowała się wysadzić tunel, dzięki czemu udało się rozwiązać problem Najemników. Od tamtej pory lokacja ta nie nadaje się do użytku.

Laboratorium X-18[]

X-18 to podziemny kompleks badawczy w Dolinie Mroku. Prowadzono tam badania nad wpływem Promieniowania Psionicznego na komórki żywe oraz próbowano ukierunkować mutacje genetyczne pod osiągnięcie konkretnych zmian w organizmie człowieka. Posługiwano się tutaj Emiterami Kajmanowa, a głównodowodzącym był profesor Piotr Ilicz Kalugin. X-18 dostarczało części niezbędnych do budowy Mózgozwęglaczalaboratorium X-19. W chwili obecnej cały ośrodek jest zrujnowany, jego jedynymi rezydentami są mutanty.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Fabryka jest drugą co do wielkości lokacją w Dolinie Mroku. 
  • Fabryka znajduje się stosunkowo niedaleko bazy Wolności, to dziwne, że stalkerzy Wolności nie zauważyli wcześniej aktywności w fabryce.
  • We wczesnych wersjach S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla znajduje się tu Monolit.
  • To tutaj na egzekucję Bandyci prowadzą Pojmanego Powinnościowca.
Advertisement