Osiągnięcia są to treści do oblokowania dostepne w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Opis

Osiągnięcia pozwalają na uzyskanie rozmaitych profitów, są one odblokowywane z czasem, w miarę wykonywania kolejnych zdaań, które są konieczne do ich zdobycia. Istnieją dwie grupy osiągnięć, pierwsza dostępna jest w trybie dla pojedynczego gracza, druga w trybie wieloosobowym. Spełnienie warunków odblokowania konkretnego osiągnięcia zależy od decyzji podejmowanych przez głównego bohatera w trakcie rozgrywki.

Osiągnięcia w trybie jednoosobowym

Asystent

Asystent
„Współpracujesz z naukowcami już tak długo, że można cię uznać za pełnoprawnego asystenta. Wszyscy w bunkrze naukowców uważają cię za jednego ze swoich”
— Asystent

Bogaty klient

Bogaty klient
„Wiesz, jak to jest nie mieć grosza przy duszy, ale obecnie nie masz powodów do narzekań. Jako że zdarza ci się dysponować znaczącymi sumami pieniędzy, handlarze cenią sobie ciebie jako klienta.”
— Bogaty klient

Detektyw

Detektyw
„Udało ci się odkryć sekret stojący za zaginięciami stalkerów na Skadowsku: winni byli nie mutanci, lecz dużo groźniejszy wróg - człowiek. Udane dochodzenie przysporzyło ci szacunku wielu stalkerów.”
— Detektyw

Doświadczony stalker

Doświadczony stalker
„Doświadczenie pozwala ci częściej znajdować artefakty.”
— Doświadczony stalker

Dyplomata

Dyplomata
„Wiesz, jak rozwiązać problem bez rozlewu krwi. Kto potrzebuje siły, kiedy słowa mogą rozwiązać spor równie skutecznie? Nadal jednak musisz wystrzegać się osób, które najpierw strzelają, a później zadają pytania.”
— Dyplomata

Ekspert systemów obronnych

Ekspert systemów obronnych
„Kardan ma teraz wszystkie narzędzia, jakich potrzebuje. Pozwoli mu to na wykonywanie nowych, bardziej skomplikowanych ulepszeń.”
— Ekspert systemów obronnych

Handlarz informacjami

Handlarz informacjami
„Kiedy zdobędziesz ważną informację, zawsze znajdujesz dla niej odpowiedniego nabywcę. Oczywiście sprzedając informacje odpowiednim osobom kierujesz się własną korzyścią.”
— Handlarz informacjami

Jeden z nas

Jeden z nas
„Pokazałeś bandytom i ich przywódcy Sułtanowi, kto jest szefem, co przysporzyło ci popularności wśród stalkerów. Na Skadowsku zawsze czeka cię serdeczne przyjęcie.”
— Jeden z nas

Szef

Kingpin
„Z twoją pomocą Sułtan wymanewrował stalkerów i przejął kontrolę nad interesem Brodacza. Budzisz teraz strach i szacunek w mieszkańcach Zatonu.”
— Szef

Ekspert wysokiej technologii

Mistrz Techniki
„Azot posiada wszystkie narzędzia, o jakich może marzyć technik pracujący w Zonie. Może on wykonywać zaawansowane technologicznie modyfikacje.”
— Ekspert wysokiej technologii

Naznaczony przez Zonę

Naznaczony przez Zonę
„Udało ci się przeżyć emisję bez ukrywania się dzięki lekom anabiotycznym. Wpływ tego zdarzenia na twoją psychikę nie jest do końca zrozumiały, ponieważ twój umysł wypełnia dziwna cisza. Wydaje się, że już nie słyszysz ciągłego strumienia myśli.”
— Naznaczony przez Zonę

Obrońca równowagi

Obrońca równowagi
„Nie stoisz po stronie żadnej z frakcji i zawsze działasz jako wolny stalker. Nie masz żadnych nowych wrogów z tego powodu, ale nie udało ci się też zyskać nowych przyjaciół.”
— Obrońca równowagi

Pionier

Pionier
„Chętnie zajmujesz się śledzeniem rozwoju wydarzeń w Zonie. Udało ci się powiększyć zasób wiedzy o niej przez odkrycie anomalii wcześniej nieznanych nauce.”
— Pionier

Przyjaciel Powinności

Przyjaciel Powinności
„Pomoc udzielona przez ciebie Powinności sprawiła, że bojownicy i sympatycy tej frakcji nabrali do ciebie szacunku. Musisz jednak pamiętać, że nie każda osoba, jaką napotkasz w Zonie, jest pozytywnie nastawiona do Powinności.”
— Przyjaciel Powinności

Przyjaciel stalkerów

Przyjaciel Stalkerów
„Zawsze pomagasz stalkerom w potrzebie. Mimo że ich frakcja nie jest specjalnie zżyta, masz teraz w nieoficjalnym bractwie sojuszników, którzy będą udzielać ci pomocy w walce i poza nią.”
— Przyjaciel stalkerów

Przyjaciel Wolności

Przyjaciel Wolności
„Pomoc udzielona przez ciebie Wolności sprawiła, że bojownicy i sympatycy tej frakcji nabrali do ciebie szacunku. Musisz jednak pamiętać, że nie każda osoba, jaką napotkasz w Zonie, jest pozytywnie nastawiona do Wolności.”
— Przyjaciel Wolności

Przywódca

Przywodca
„Kiedy zaszła potrzeba działania w grupie, udało ci się zgromadzić świetną drużynę i dowieść swoich umiejętności przywódczych.”
— Przywódca

Wysłannik sprawiedliwości

Wyslannik sprawiedliwości
„Udało ci się wymierzyć sprawiedliwość złoczyńcy. Sroka oszukał i zwiódł wielu stalkerów, ale teraz wybiła jego godzina.”
— Wysłannik sprawiedliwości

Strażnik sekretów

Właściciel sekretów
„Możesz poszczycić się dalekowzrocznością: przechowywane przez ciebie zapiski znalezione w schowkach grupy Striełoka wróciły do prawowitego właściciela.”
— Strażnik sekretów

Łowca Artefaktów

Poszukiwacz
„Udało ci się zdobyć wszystkie typy artefaktów znane badaczom Zony. To osiągnięcie wzbudziło szacunek stalkerów, ale z drugiej strony ściągnęło na ciebie uwagę bandytów.”
— Łowca artefaktów

Łowca mutantów

Łowca mutantów
„Nie unikasz niebezpiecznych mutantów - polujesz na nich i to z dobrymi wynikami. Dobrzy łowcy są szanowani wśród stalkerów.”
— Łowca mutantów

Osiągnięcia w trybie wieloosobowym

Pora żniw

Pora żniw
„Co za upokorzenie dla wroga! Udało ci się zabić dziesięciu przeciwników pod rząd, nie ginąc przy tym! Nie można jednak nazwać tego okrucieństwem. Po prostu dajesz im powody do dalszego doskonalenia umiejętności”
— Pora żniw

Szaszłyk

Szaszłyk
„Jesteś wcieloną śmiercią! Udało ci się upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu, zabijając dwóch wrogów jednym strzałem z karabinu Gaussa.”
— Szaszłyk

Dwa strzały, dwa trupy

Dwa strzały, dwa trupy
„Eliminujesz swoich wrogów ze spokojem i wyrachowaniem, dzięki czemu udało ci się trafić dwóch wrogów z dwururki w odstępie ledwie kilku sekund.”
— Dwa strzały, dwa trupy

Awans społeczny

Awans społeczny
„Doskonale wiesz, na czym polega bycie stalkerem, dlatego też jesteś pierwszym z okolicznych stalkerów, który zyskał miano legendy.”
— Awans społeczny

Otwieracz do puszek

Otwieracz do puszek
„Przeciąć egzoszkielet nożem? Uwielbiasz stawiać sobie trudne cele i je realizować”
— Otwieracz do puszek

Drogo sprzedać swoją skórę

Drogo sprzedać swoją skórę
„Wydawało im się, że już po tobie, ale nie zdawali sobie sprawy, z kim mają do czynienia. Nawet na skraju śmierci udało ci się zabić pięciu z nich.”
— Drogo sprzedać swoją skórę

Nieokiełznana furia

Nieokiełznana furia
„Co za przypływ adrenaliny! Udało ci się zebrać krwawe żniwo wśród wrogów, eliminując pięć osób w pięć sekund! Niewiarygodne!”
— Nieokiełznana furia

Okulista

Okulista
„Niesamowita celność! Udało ci się zabić dwóch wrogów strzałami w oko, nie ginąc przy tym.”
— Okulista

Błyskawiczny refleks

Błyskawiczny refleks
„Niech się kryją za węgłami i szykują zasadzki, dla ciebie to żaden problem. Potrafisz trafić nawet ruchomy cel bez przymierzenia!”
— Błyskawiczny refleks

Zatrzymać uciekiniera

Zatrzymać uciekiniera
„Niech biegnie tak szybko, jak tylko potrafi... I tak dogonią go twoje pociski.”
— Zatrzymać uciekiniera

Masakra

Masakra
„Udało ci się zabić dwudziestu wrogów pod rząd, nie ginąc przy tym! Co za masakra!”
— Masakra

Najcelniejszy strzelec

Najcelniejszy strzelec
„Może i było ich trzech, może i mieli karabiny snajperskie, ale przy twoich umiejętnościach i tak byli bez szans.”
— Najcelnieszy strzelec

Zwiastun pokoju

Zwiastun pokoju
„Pozostawiając barbarzyńskie zachowania wrogom, udało ci się pokazać, że nie trzeba oddać ani jednego strzału, aby wygrać.”
— Zwiastun pokoju

Śmiercionośna celność

Śmiercionośna celność
„Dystans to nie problem dla prawdziwego snajpera! Potrafisz trafić w cel z ponad 120 metrów.”
— Śmiercionośna celność

Coś na pamiątkę

Coś na pamiątkę
„Wrogowie zdołali cię pokonać, ale została po tobie pamiątka w postaci odbezpieczonego granatu.”
— Coś na pamiątkę

Mściciel

Mściciel
„Zabili twoich przyjaciół i zasługiwali na krwawą zemstę. Trzech wrogów za trzech przyjaciół to sprawiedliwy przelicznik.”
— Mściciel

Cherubin

Cherubin
„Jesteś aniołem stróżem jednego ze swoich przyjaciół. Dwa razy udało ci się ocalić go przed atakiem, podczas gdy niósł artefakt.”
— Cherubin

Obrońca honoru

Obrońca honoru
„Udało ci się ocalić honor swój i swojej drużyny poprzez zdobycie kilku punktów.”
— Obrońca honoru

Intuicja stalkera

Intuicja stalkera
„Naprawdę wiesz, gdzie pojawi się następny artefakt? Udało ci się go podnieść w ciągu kilku sekund od pojawienia się.”
— Intuicja stalkera

Cholerny szczęściarz

Cholerny szczęściarz
„Ale fart! Udało ci się zabić wroga ostatnim nabojem w magazynku! Za to w jego przypadku trudno mówić o farcie...”
— Cholerny szczęściarz

Czarna lista

Czarna lista
„Udało ci się zabić ośmiu wrogów pod rząd. Zobaczymy teraz, czy odważą się podjąć rękawicę.”
— Czarna lista

Paranoja

Paranoja
„Nikt nie zdołał cię zabić przez całą grę, ponieważ cechujesz się ostrożnością i rozwagą. Przy tym możesz się poszczycić zdobyciem piętnastu punktów.”
— Paranoja

Bezgłośna śmierć

Bezgłośna śmierć
„Dzięki tłumikowi załatwiasz sprawę nie przyciągając uwagi. Po co wróg ma wiedzieć, skąd nadchodzi śmierć?”
— Bezgłośna śmierć

Przytłaczająca przewaga

Przytłaczająca przewaga
„Udało ci się rozbić przeciwników w pył, zwyciężając i zdobywając przy tym dwa razy więcej punktów niż najlepszy z nich.”
— Przytłaczająca przewaga

Blitzkrieg

Blitzkrieg
„Twój śmiały plan natychmiastowego zdobycia artefaktu zakończył się sukcesem, dzięki czemu twoja drużyna zdobyła punkt w ciągu trzech minut od rozpoczęcia gry.”
— Blitzkrieg

Pobieda!

Pobieda!
„Nie pozostawiliście przeciwnikom nawet cienia nadziei, zwyciężając zanim zdołali oni zdobyć choć jeden artefakt. To dla nich prawdziwa lekcja pracy zespołowej!”
— Pobieda!

Wszechstronne uzdolnienia

Wszechstronne uzdolnienia
„Udało ci się uzyskać najlepszy wynik w każdej dziedzinie, eliminując najwięcej wrogów i zdobywając najwięcej artefaktów przy najmniejszej liczbie śmierci. Tak trzymaj!”
— Wszechstronne uzdolnienia

Furia

Furia
„Twoje umiejętności walki nożem są niezrównane! Udało ci się wypatroszyć trzech przeciwników w ciągu dwudziestu sekund, udowadniając, że masz prawdziwy talent do walki wręcz.”
— Furia

Pięta achillesowa

Pięta achillesowa
„Każdy wróg ma czuły punkt w swoim opancerzeniu. Tobie udało się go znaleźć, trafiając z pistoletu w oko w pełni opancerzonego przeciwnika.”
— Pięta achillesowa

Szybciej niż pocisk

Szybciej niż pocisk
„Wrogim kulom się nie kłaniasz! Przechodzisz przez ich grad bez zadraśnięcia i rozbijasz przeciwników w pył!”
— Szybciej niż pocisk