FANDOM

„Czysto, możesz podejść.”
— Pawlik
Pawlik jest członkiem Wolności pojawiającym się w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Według Łukasza Pawlik potajemnie sprzedaje informacje Najemnikom co niestety okazuje się prawdą. Nie wiadomo od kiedy Pawlik współpracuje z Najemnikami i dlaczego, ale prawdopodobnie robił to dla zysku. Był w stałym kontakcie z Arą, dowódcą Najemników z Magazynów Wojskowych.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Jest on celem misji zlecanej przez Łukasza zaraz po zniszczeniu obozu Powinności. Po wykonaniu misji Pawlik udaje się do gospodarstwa na spotkanie z Arą. Podejście do niego zbyt blisko spowoduje wymianę ognia. Ostatecznie Pawlik ginie z ręki Naznaczonego, chwile później giną również Ara i jego ludzie.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Zadanie polegające na zabiciu Pawlika jest dostępne dopiero po zniszczeniu oddziału Czachy.
  • Zapytany przez Arę, co przyniósł, Pawlik odpowiada: "Oto folder". Jednak folder nie może zostać zdobyty zarówno z ciała Pawlika, jak i Ary.
  • Ara i trzej Najemnicy, którzy mu towarzyszą, są jedynymi Najemnikami neutralnymi dla Pawlika. Reszta zacznie do niego strzelać.
  • Nie ma unikatowej biografii.
  • Rola Pawlika jest bardzo podobna do roli Lingowa, otóż obaj byli członkami Wolności którzy zdradzili swoją frakcję na rzecz Najemników oraz obaj zostali zabici, a ich kontakty zniszczone. Jednak z tą różnicą że Lingow ginie z ręki swoich niedoszłych przyjaciół, a Pawlik został zabity przez Naznaczonego. Wszystko sugeruje, że Najemnicy wykazują duże zainteresowanie Wolnością.
  • Jego imię odnosi się prawdopodobnie do historycznej postaci Pawlika Morozowa - będącego w krajach byłego ZSRR symbolem zdrady. Historyczny Morozow był młodym chłopcem który doniósł komunistycznym władzom, iż jego rodzina ukrywa zboże zamiast oddać je do skupu w wyniku czego jego rodzice zostali aresztowani i wtrąceni go łagru. Reszta wsi obawiając się, że Pawlik dalej będzie donosił władzom na przypadki nieposłuszeństwa, napadła go i zabiła.

Galeria Galeria Edytuj