S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki
„Pendrive - wygodny sposób na przechowywanie i przenoszenie danych.”

Pendrive to przedmiot pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Charakterystyka[]

Jest to niewielkie urządzenie do przechowywania danych, które można później zgrać na komputery. Stalkerzy używają dysków flash do przenoszenia informacji na temat ulepszeń lub informacji na temat ludzi, przedmiotów oraz transakcji. Przedmioty te mają swoją wartość, w zależności od tego jakiego rodzaju dane się na nich znajdują. Pendrive może jest raczej niewielki dlatego też może zostać łatwo ukryty w ekwipunku lub w schowku, niekiedy dyski flash z danych na temat ulepszeń są oferowane jako część nagród za wykonywanie zleceń, rzadziej pojawiają się zlecenia zdobycia pendrivea z informacjami.

 Sposoby używania dysków flash[]

  1. Przedmioty te często są konieczne do uzyskania informacji na dany temat.  W pierwszej części serii mogą być stosowane tylko, aby uzyskać informacje, które odnoszą się do podstawowych przedmiotów niektórych drugorzędnych zadań (np. zdobycia pendrive'a Żwawego lub Szalonego Stalkera).
  2. Mogą być również sprzedawane niektórym osobom. W drugiej i trzeciej części serii, technicy różnych grup dają zadania poszukiwania dysków flash z danymi dotyczącymi ulepszeń, nagrodą będzie dostęp do otwartych modyfikacji i pewna ilość pieniędzy. Niektórzy handlarze, jak Sowa oferują pieniądze w zamian za dyski z informacjami. 

Dane dla techników[]

CNM.png Czyste Niebo

Nowikow[]

Furgon[]

Limpid[]

Wujek Jar[]

Ajdar[]

Gromow[]

Występowanie[]

CNM.png Czyste Niebo

Wielkie Bagna[]

  • Pendrive ikona 3.png - nagroda za udzielenie pomocy drugiej placówce , wystarczy wspiąć się na wieżę.
  • Pendrive ikona 3.png - schowek, na który namiary można kupić od Zimnego za 800RU.
  • Pendrive ikona 3.png - nagroda za pokonanie Renegatów na bagnach.

Kordon[]

  • Pendrive ikona 3.png - Można znaleźć w ekwipunku Generała.
  • Pendrive ikona 3.png - Schowek, na który namiary można kupić od Sziłowa za 1000RU.
  • Pendrive ikona 3.png - Schowek w pobliżu tajnego obozu, na który namiary można kupić od Włóczęgi.

Wysypisko[]

Dolina Mroku[]

Agroprom[]

  • Pendrive ikona 2.png - Schowek, na który namiary można kupić od Mitaja za 5000RU.
  • Pendrive ikona 2.png - Schowek, na który namiary można kupić od Zwiagincewa za 4000RU.
  • Pendrive ikona 2.png - Schowek, na który namiary można kupić od Kryłowa.
  • Pendrive ikona 2.png - Nagroda od Pustelnika, za dostarczenie towaru Ablowi.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo niekiedy gra może się zawiesić lub wyłączyć po wyrzuceniu pendrive'a na ziemię (dt. głównie wcześniejszych wersji).
  • Pendrive to najmniejsze urządzenie do przenoszenia danych w serii S.T.A.L.K.E.R.