FANDOM

„To jak, idziemy? Chodźmy, czas na obiad. Wiem, że to dla ciebie ważniejsze niż los starego przyjaciela...”
— Doktor do swojego Nibypsa
Pies Doktora to mutant występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Zwierze to zostało przygarnięte przez Doktora jeszcze przed wydarzeniami z pierwszej części serii. Wiadomo, że Doktor znalazł go jako szczeniaka i wychował, ale szczegóły w oryginalnej grze nie są podane. Stworzenie towarzyszyło swojemu Panu stosunkowo często, jednak przy ostatnim spotkaniu z Naznaczonym Doktor był sam.

OpisEdytuj

Jest to mutant oswojony przez Doktora w nieznanym czasie, z wyglądu nieco przypominający Nibypsa, choć ogólna charakterystyka wskazuje większe zpodobieństwa do zwykłego psa. Pies ma problem z lewym okiem, na które prawdopodobnie nie widzi, co może być efektem walki z innym mutantem lub nieszczęśliwego wypadku. Pies zapewne pełni rolę kompana oraz obrońcy dla Doktora.

  • To pierwszy znany, udomowiony Nibypies. Drugim jest Lassie, udomowiona przez Noego, pojawiająca się w Zewie Prypeci.
  • Niektóre teorie mówią, że jest to Nibypies, bardziej przypomina jednak buldoga niż Nibypsa. 
  • W niektórych książkach pies doktora ma imię, czasami bywa nazywany Kumplem albo Cerberem.