FANDOM

„Świetnie, kolego. Cieszę się, że uzyskałeś dostęp do poziomu 2. W końcu dowiesz się, co dzieje się w naszym laboratorium.”
— Szef X-18, Piotr Ilyitch Kalugin.
Piotr Ilyitch Kalugin był dyrektorem Laboratorium X-18 w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Kalugin najprawdopodobniej należał do któregoś zespołu naukowego działającego w Zonie, zanim za swoje zasługi i kompetencje uczyniono go dyrektorem Laboratorium X-18. Przed powstaniem Zony notowano pewne działania kadrowe, polegające na przenoszeniu personelu z innych Laboratoriów do X-18, niekiedy także pozostałych. Być może Kalugin wcześniej pracował w Agropromie lub poza Zoną, a za swoje zasługi przeniesiono go do jednego z najważniejszych Laboratoriów, jakim było X-18.

Kalugin nadzorował eksperymenty naukowe z zakresu genetyki. Przeprowadzano tam eksperymenty na ludziach, próbując znaleźć sposób, na zwiększanie możliwości psycho-fizycznych u ludzi, a także zwierząt. Z racji wątpliwej etyki badań były one tajne. W wyniku incydentu w Laboratorium X-18 cały personel kompleksu został zlikwidowany przez okazy będę wynikami badań, które tam prowadzono. Wśród ofiar był także dyrektor Kalugin, którego ciało spoczywa pod ziemią po dziś dzień.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Kalugin jest wymieniony w dwóch wpisach PDA w X-18. Jego zwłoki można znaleźć w pokoju w Laboratorium X-18, w pobliżu wejścia, gdzie dwa Snorki czyhają na każdego kto odważy się zapuścić tak daleko wgłąb kompleksu. Po przeszukaniu zwłok, Naznaczony uzyskał informację o drugim numerze kombinacji, który odblokuje ostatnie zamknięte drzwi do pokoju kontrolnego; pomimo tego, że nie jest zamknięty w pierwszej kolejności. Kod, który posiada to: 1243.

Jako szef Laboratorium X-18, Kalugin był w pełni świadomy tego, co działo się w najtajniejszych miejscach obiektu, był również członkiem Grupy i Świadomości-Z. Był odpowiedzialny za udzielenie dostępu do tajnych części obiektu niższej rangi badaczom. Kalugin wraz z całą załogą X-18 został zabity, gdy zmutowane okazy znajdujące wewnątrz X-18 uwolniły się i zabiły wszystkich w środku.

Powiązane zadaniaEdytuj

  • Jako jedyny z naukowców posiadał aktywny kod do drzwi, prowadzącej do dalszej części laboratorium, świadczyć to może o fakcie, że był on najstarszym rangą naukowcem w ośrodku.
  • Nosi nazwisko jednego z pisarzy o uniwersum S.T.A.L.KE.R. - Alexey'a Kalugina.