FANDOM

„Przedmieścia Limańska są bardzo blisko. Droga prowadzi przez niedokończony kompleks budynków. Trzeba znaleźć drogę przez plac budowy.”
Plac Budowy to miejsce w Limańsku , występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Niedokończony plac budowy to pozostałość z czasów jeszcze sprzed roku 1986. Budowę zatrzymała katastrofa w Czarnobylu, bądź też wstrzymano pracę już wcześniej. Dokładna przeszłość tego obiektu nie jest jasna. Po powstaniu Zony budynek prawdopodobnie pozostawał niedostępny, tak jak większa część terenów Limańska, w roku 2011 natomiast, po wielkiej emisji, pozycję na nim zajęli żołnierze Monolitu, przygotowujący się do odparcia szturmu Czystego Nieba i Najemnika Szramy. Obiekt ten jest jednym z wielu  miejsc konfrontacji pomiędzy Monolitem a siłami Czystego Nieba , które podążają za Naznaczonym do samej elektrowni atomowej. Frakcja Monolitu próbowała zatrzymać Stalkerów pod wodzą Lebiediewa obstawiająć stary plac budowy, ich misja zakończyła się jednak porażką. Ostatecznie Monolitowcy zostali zabici, a stalkerzy Czystego Nieba ruszyli dalej.

OpisEdytuj

Budynek składa się z pięciu pięter, znajdowało się w nim dwudziestu czterech żołnierzy frakcji Monolit. Najemnik Szrama dostał się do budynku od strony południowej, idąc przez plac zabaw. Przeciwnicy rozpoczęli ostrzał jeszcze przed wejściem bohatera do budynku, następnie miała miejsce walka na każdym z pięter. Po oczyszczeniu budynku protagonista przedostał się jeszcze bardziej w głąb Limańska,. Przy przechodzeniu tego poziomu należy rozprawić się z przeciwnikami, a także znaleźć drogę przez plac budowy. Wiążą się z tym dwa zadania główne, których wykonanie jest kluczowe dla rozwoju fabuły. Zadanie przeprowadzenia rekonesansu zostało wyznaczone najemnikowi Szramie. Po wykonaniu zadań bohater nie ma już okazji wrócić w to miejsce, nie pełni już ono żadnej ważnej roli. 

  • Interesujące jest to, że plac budowy jest bardzo podobny do niedokończonego dworca kolejowego Darnitskiy w Kijowie. Być może deweloperzy wzięli go jako prototyp na budowę. 
  • Jest możliwość znalezienia drogi przejściowej, bez konieczności przechodzenia przez plac budowy i eliminacji żołnierzy Monolitu. Trzeba wykorzystać bug gry, aby przedostać się przez ogrodzenie po prawej stronie.