Południowe wejście do podziemi w Agropromie pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Wejście to powstało na skutek eksplozji ładunków wybuchowych, których Powinność użyła, aby zablokować mutantom drogę na powierzchnię. Dowództwo Powinności miało nadzieję, że wysadzenie podziemnych jam, którymi mutanty się przemieszczały, rozwiąże problem ataków potworów na bazę frakcji, osiągnięto jednak efekt odwrotny do zamierzonego, przez wybuchy pojawiły się kolejne przejścia, a aktywność mutantów wzrosła. Ostatecznie podjęto decyzje o zalaniu całych podziemi, zadania tego podjął się Najemnik Szrama, który rozwiązał ten problem. 

OpisEdytuj

Lokacja ta znajduje się w południowej części Agropromu. Na miejscu można zastać jeden oddział Powinności, który jest atakowany przez Snorki. Główny bohater może pomóc oddziałowi w walce, mutanty mają przewagę liczebną i bez ingerencji protagonisty stalkerze Powinności mogą mieć problem z pokonaniem wrogów. Po wyeliminowaniu zagrożenia Szrama musi wejść do podziemi i znaleźć główny zawór, a następnie rozpocząć proces przelewania dużych pokładów wody do podziemi, które są wylęgarnią mutantów. Po otwarciu zaworu bohater musi szybko przedostać się na wyższy poziomy podziemi, inaczej poniesie śmierć. Po wykonaniu zadania przejście staje się niedostępne, a mutanty przestają się pojawiać.

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • W większości przypadków, mutanty zabijają cały oddział Powinności, chyba, że bohater pomoże stalkerom.
  • Po wykonaniu zadania przejśćie to nie może zostać ponownie użyte. 
  • Za każdym razem kiedy bohater dociera do przejścia Snorki zaczną z niego wychodzić i będzie ich tyle samo. To liniowy elemnent fabuły.