FANDOM

Posterunek Wolności przy przejściu do Kordonu pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Miejsce to zostało przejęte przez Wolność kiedy ta objęła kontrolę nad Doliną Mroku. Chcąc zabezpieczyć całe terytorium, władze Wolności podjęły decyzje o ustawieniu kilku posterunków na terenie Doliny Mroku, a każdy oddział przydzielony do poszczególnych obozowisk posiadał krótkofalówkę, aby w razie potrzeby szybko poinformować dowództwo o zmieniającej się sytuacji. Posterunek przy przejściu do Kordonu został ustanowiony jako jeden z sześciu, oddział, który pełnił na nim służbę, później wraz ze szramą opuszczoną farmę. Następnie, po odejściu Wolności z Doliny Mroku, miejsce to pozostawało opuszczone.

OpisEdytuj

Jest to miejsce sąsiadujące z opuszczoną farmę, nieopodal przejścia do Kordonu. Na miejscu znaleźć można jeden barak oraz przewróconą ciężarówkę wojskową, a także zniszczone materiały budowlane. Krajobraz sprawia wrażenie, jakby miała tu miejsce bitwa dawno temu, nie ma na ten temat jednak żadnych informacji. Miejsce nie pełni żadnej strategicznie ważnej roli, ale w przypadku walki obozowisko to może zapewnić osłonę.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii miejsce to zasadniczo nie pełni roli posterunku, z uwagi na fakt, że jest opuszczone. Na miejscu mogą się okazjonalnie pojawiać mutanty w postaci Mięsaczy, Dzików czy Ślepych Psów, z miejscem tym nie wiążą się żadne zadania, nie ma w nim również żadnych schowków. Bohater przechodzi przez posterunek podczas swojej ucieczki z Laboratorium X-18, będąc ściganym przez żołnierzy.

CNM Czyste NieboEdytuj

Wolność po objęciu kontroli nad Doliną Mroku ustawiła w tej lokacji jeden ze swoich posterunków. Stacjonował w nim niewielki oddział szturmowy, mający za zadanie patrolowanie okolicy, w późniejszym czasie, ten sam oddział uczestniczył w szturmie na opuszczoną farmę, wraz z głównym bohaterem. Jako że stalkerzy Wolności z tego miejsca mogli obserwować okolicę, szybko zauważyli aktywność Najemników na farmie, byli jednak za słabi by sami zaatakować, więc zaczekali na posiłki. Po udanej akcji, w zależności od rozwoju wydarzeń, oddział może udać się do Opuszczonej Fabryki, aby następnie wrócić do głównej bazy lub ponownie zająć pozycje w obozowisku przy przejściu do Kordonu.

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla może się czasami pojawić błąd, przez który w obozowisku pojawiają się Zombie, które normalnie nie występują w Dolinie Mroku.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oddział z posterunku niekiedy zamiast do niego wrócić po udanej akcji, wraca do bazy lub zajmuje pozycje w opuszczonej fabryce, wówczas posterunek będzie opuszczony.