S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki
„Nie miałem przyjaciół w Zonie, więc zostałem tutaj, w Powinności. No i od tamtego czasu mam z Zoną na pieńku. ”
— Podpułkownik Szulga

Podpułkownik Szulga (ros. Подполковник Шульга, uk. Підполковник Шульга) to postać, która pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Tak jak większość członków Powinności, Szulga służył w Wojsku jako oficer polowy stacjonujący w pobliżu Zony. Kiedy powstała Zona Lenia, oficer wywiadu i jego przyjaciel został wysłany razem z nim do Zony w ramach śledztwa.

Podczas ich pracy wystąpił jakiś incydent, przez który obaj zostali ciężko ranni. Jakiś czas później zostali znalezieni przez patrol Powinności i zabrani do ich bazy gdzie zostali objęci opieką i ochroną. Niestety, obrażenia Lenii okazały się poważne i zmarł. Zrozpaczony stratą przyjaciela Szulga, nie mając do kogo się zwrócić o pomoc, postanowił dołączyć do Powinności. W końcu miał swój powód, by osiedlić się w Zonie.

Kiedy Mózgozwęglacz został wyłączony, Szulga dowodził oddziałem Powinności, który przedarł się do centrum Zony. W pewnym momencie trafili na Stację Janów, na której już była Wolność, co wywołało strzelaninę, która została przerwana przez emisję, którą wyczuł jeden z ludzi Szulgi, Zulus. Wobec tego walka została przerwana, a Szulga i Loki podpisali rozejm, według którego Janów był terenem neutralnym.

Niezależnie od panującego rozejmu obie grupy starają się przekonać Stalkerów do swoich racji.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Podpułkownik Szulga jest odpowiedzialny za garnizon Powinności w Jupiterze. Znajduje się na Stacji Janów, która jest dzielona przez WolnośćPowinność i Stalkerów. Przyjaźni się z lokalnym technikiem, Azotem, który bardzo faworyzuje PowinnośćMajor Diegtiariow może poinformować go o prawdziwej tożsamości Flinta oraz przekazać mu PDA generała Taczenki i PDA Morgana, co znacznie zwiększa reputacje DiegtiariowaPowinności. Jeśli Major Diegtiariow ma dobre stosunki z Powinnością, Szulga zgodzi się zrekrutować Włóczęgę i jego oddział. Losy Szulgi i jego oddziału zależą od decyzji Majora Diegtiariowa.

Zakończenia:[]

Powiązane zadania[]

  • W poszukiwaniu Sroki
  • Zemsta
  • Fałszywe zasługi
  • Magazyn Powinności
  • Ocaleli z Monolitu.png Ocaleli z Monolitu
  • Historia Powinności
  • Ochrona naukowców
  • Droga do Prypeci (Pośrednio)

Zaangażowanie Szulgi we wszystkie powyższe zadania zależy od wyboru gracza.

Zakończenia[]

Zakończenie Powinności
„Posiłki i rosnąca popularność wśród stalkerów pozwoliła Powinności przepędzić siły Wolności ze stacji Janów. W wymianie ognia zginął Loki i resztka jego oddziału, co doprowadziło do utracenia znaczenia tej frakcji. Wolność nigdy nie zdołała już odzyskać dawnych sił i reputacji.”
— Zakończenie Powinności

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Podpułkownik Szulga posiada Burzę, taki sam karabin można zamówić u Żwawego.
  • To dziwne, że głos Szulgi jest stłumiony, zupełnie tak, jakby mówił przez maskę gazową. Być może zrobiono to celowo, aby nadać mu "doświadczony" głos. Możliwe też, że początkowo Szulga nie miał mieć unikalnego wyglądu i miał na głowie hełm lub maskę przeciwgazową.
  • Podpułkownik Szulga w rzeczywistości zajmuje stanowisko dowódcy pułku, ale logicznie powinien być w stopniu pułkownika (taki wniosek można wysnuć z faktu, że struktura organizacyjna Powinności jest zaczerpnięta ze struktury organizacyjnej armii ukraińskiej). Być może jest to spowodowane dużymi stratami kadrowymi podczas zdobywania Stacji Janów i prawdopodobnie nie było nikogo w odpowiedniej randze, aby zająć odpowiednie stanowisko.
  • Szulga w języku ukraińskim oznacza "leworęczny".
  • Prototypem Szulgi był tancerz Konstantin Morozkov.

Galeria.png Galeria[]

Advertisement