FANDOM

„Nie miałem przyjaciół w Zonie, więc zostałem tutaj, w Powinności. No i od tamtego czasu mam z Zoną na pieńku. ”
— Podpułkownik Szulga
Podpułkownik Szulga to postać, która pojawia się w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Tak jak większość członków Powinności, Szulga służył w Wojsku jako oficer polowy stacjonujący w pobliżu Strefy. Kiedy powstała Zona Lenia, oficer wywiadu i jego przyjaciel został wysłany razem z nim do Strefy w ramach śledztwa.

Podczas ich pracy wystąpił jakiś incydent, przez który obaj zostali ciężko ranni. Jakiś czas później zostali znalezieni przez patrol Powinności i zabrani do ich bazy gdzie zostali objęci opieką i ochroną. Niestety, obrażenia Lenii okazały się poważne i zmarł. Zrozpaczony stratą przyjaciela Szulga, nie mając do kogo się zwrócić o pomoc, postanowił dołączyć do Powinności. W końcu miał swój powód, by osiedlić się w Zonie.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Podpułkownik Szulga jest odpowiedzialny za garnizon Powinności w Jupiterze. Znajduje się na Stacji Janów, która jest dzielona przez WolnośćPowinność i Stalkerów. Przyjaźni się z lokalnym technikiem, Azotem, który bardzo faworyzuje PowinnośćMajor Diegtiariow może poinformować go o prawdziwej tożsamości Flinta oraz przekazać mu PDA Generała Taczenki i PDA Morgana, co znacznie zwiększa reputacje DiegtiariowaPowinności. Jeśli Major Diegtiariow ma dobre stosunki z Powinnością, Szulga zgodzi się zrekrutować Włóczęgę i jego oddział. Losy Szulgi i jego oddziału zależy od decyzji Majora Diegtiariowa.

Zakończenia: Edytuj

  • Wygrana Powinności: Podpułkownik Szulga i jego ludzie przekonują Samotników, by pomogli im pozbyć się Wolności. W wymiarze ognia Loki zostaje zabity, a cały jego oddział zostaje doszczętnie zniszczony.

Zakończenia Edytuj

Zakończenie Powinności
„Posiłki i rosnąca popularność wśród stalkerów pozwoliła Powinności przepędzić siły Wolności ze stacji Janów. W wymianie ognia zginął Loki i resztka jego oddziału, co doprowadziło do utracenia znaczenia tej frakcji. Wolność nigdy nie zdołała już odzyskać dawnych sił i reputacji.”
— Zakończenie Powinności

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Podpułkownik Szulga posiada Burzę, taki sam karabin można zamówić u Żwawego.
  • To dziwne, że głos Szulgi jest stłumiony, zupełnie tak, jakby mówił przez maskę gazową. Być może zrobiono to celowo, aby nadać mu "doświadczony" głos. Możliwe też, że początkowo Szulga nie miał mieć unikalnego wyglądu i miał na głowie hełm lub maskę przeciwgazową.
  • Szulga w języku ukraińskim oznacza "leworęczny".
  • Prototypem Szulgi był tancerz Konstantin Morozkov.

Galeria Galeria Edytuj