FANDOM

Tunel to miejsce w Czerwonym Lesie, które pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Przejście istaniało prawdopodobnie jeszcze przed powstaniem Zony, umożliwiało przejście do północno-wschodniej części Czerwonego Lasu. Po powstaniu Zony przez większość czasu cały ten region był niedostepny z uwagi na ogromną liczbę anomalii oraz wysokie promieniowanie. Dopiero po wielkiej emisji w roku 2011 przez pewien czas Czerwony Las był odwiedzany przez Stalkerów, przejście umożliwiało im dotarcie do potężnej anomalii Symbiont, gdzie można znaleźć artefakty, stamtąd można było przedostać się dalej w głąb tego terytorium.

OpisEdytuj

Jest to niewielki tunel łączący południowo-zachodnią cześć Czerwonego Lasu z północno-wschodnią częścią. Nieopodal przejścia niewielkie obozowisko założyli neutralni Stalkerzy. W tunelu swoje leże miały Snorki, mutanty te lubią wilgotne, zaciemnione i rzadko używane miejsca, zlikwidował je Najemnik Szrama, kiedy przemierzał Czerwony Las by dotrzeć do Limańska. Z miejscem tym nie wiążą się żadne kluczowe zadania, nie pełni ono żadnej ważnej strategicznie roli w rozgrywce. Jest ono natomiast wystarczająco bezpieczne, aby pomóc przetrwać emisje.

  • Tunel może ochronić Stalkerów przed emisjami.
  • Warto odwiedzić ten tunel przed wykonaniem misji dla Samotników, w przeciwnym wypadku mutanty mogą zabić Stalkerów.