FANDOM

Podziemny Tunel w Dolinie Mroku to obiekt pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Tunel powstał w nieznanym czasie, prawdopodobnie jeszcze w czasach ZSRR, który budował podziemne instalację w wielu miejscach Zony. Stanowił on alternatywną drogą, którą można było się przedostać do Doliny Mroku. W roku 2011 wykorzystali go Najemnicy, którzy zaatakowali Wolność, dzięki tunelowi mogli oni szybko przemieszczać się na teren Doliny Mroku, a po dokonaniu akcji wrócić do swojej kryjówki. Tunel prowadził prosto na tyły opuszczonej fabryki, co umożliwiało założenie tam bazy, bez obaw o dekonspirację, bowiem dzięki temu, że wejście do tunelu znajdowało się na terenie fabryki, można było szybo się stamtąd ewakuować. Po interwencji Szramy, wspieranego przez oddział Wolności, fabryka została zajęta, Najemnicy zlikwidowani, a tunel wysadzony. Obiekt ten nie pełnił już żadnej ważnej roli w fabule.

OpisEdytuj

Podziemny tunel prowadzi do miejsca poza Doliną Mroku, jego wejście znajduje się na terenie opuszczonej fabryki, która jest bazą Najemników na tym terytorium. Dzięki takiej lokalizacji mogli oni założyć bazę w fabryce i szybko przysyłać nowych ludzi, bez obaw o nakrycie ich działań lub brak możliwości ucieczki, ponieważ w razie zagrożenia część Najemników mogła się ewakuować, podczas gdy inny powstrzymywali by ewentualne natarcie. Protagonista nie ma możliwości sprawdzenia dokąd dokładnie prowadzi tunel, gdyż przejście jest zablokowane, później natomiast obiekt zostaje wysadzony, by zażegnać niebezpieczeństwo ze strony Najemników.  

  • Tunel jest zablokowany dla protagonisty, przez co nie może on sprawdzić dokąd prowadzi.
  • Mimo iż Najemnicy mogli się wycofać z fabryki (chociaż część z nich podczas szturmu Wolności), żaden z nich nie skorzystał z tego rozwiązania, co doprowadziło do śmierci wszystkich Najemników w fabryce.
    • Podczas rozgrywki tunel jest zablokowany, być może był to jeden z powodów, dla których Najemnicy nie mogli się wycofać.
  • Mimo iż dochodzi do wysadzenia tunelu, nie ma informacji kto i kiedy podłożył pod nim ładunki. W rozgrywce nie występuje sytuacja, w której którykolwiek ze stalkerów z Wolności podłożył ładunki, jest jedynie wyjaśnienie fabularne, że tak się stało.
  • To dziwne, że podczas ataków, nikt z Wolności nie zdecydował się na sprawdzenie co się dzieje w opuszczonej fabryce. Wówczas tunel mógłby zostać z łatwością odnaleziony i zniszczony (po uprzedniej eliminacji Najemników).
  • Nie wiadomo skąd Najemnicy mieli informacje na temat tego tunelu, ani skąd przyszli.