FANDOM

Pogłębiarka to statek w Zatonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Historia Edytuj

Kiedyś w Zatonie istniał duży zbiornik wody, wystarczająco głęboki, aby mogły w nim pływać statki. Z czasem teren ten został osuszony przez działalność człowieka oraz wpływ Zony. Statki osiadłe na tym terenie są pozostałościami po tamtych czasach.

Pogłębiarki służyły do osuszania dna zbiorników wodnych lub podnoszenia zatopionych obiektów. Po powstaniu Zony i ewakuacji tego terenu Pogłębiarka była opuszczona i tak już pozostało, po przybyciu Stalkerów, statek ten służyć jako schronienie tymczasowe.

W roku 2012 na pokład dostał się Major Diegtiariow, przeszukujący pokład statku w poszukiwaniu cennych rzeczy. Został wtedy złapany w pułapkę przez Bandytów, którzy chcieli go okraść. Po chwili rozmowy rozpoczęła się walka, a Bandyci zostali zabici przez agenta. Później lokacja ta nie pełniła już żadnej istotnej roli w fabule.

Opis Edytuj

Kiedyś miała osuszać dno rzeki w Prypeci, teraz spoczywa opuszczona na jeziorze, silnie skażonym promieniowaniem radioaktywnym. Sam statek jest otoczony anomaliami grawitacyjnymi, wykazuje też bardzo wysoki poziom napromieniowania, najlepiej eksplorować ten teren z użyciem detektora anomalii, a także ze sporą ilością leków antyradiacyjnych.

Do lewego boku pogłębiarki przymocowano małą, drewnianą barkę i pływającą platformę, zaśmiecona wieloma starymi urządzeniami i skrzyniami. Pogłębiarka ma dwa wejścia - jedno z to  dziura w rufie, drugim wejściem jest dźwig, na który można się wspiąć i wejść na pokład. W wodzie dookoła statku jest dużo anomalii grawitacyjnych, jest ona także mocno skażona. W statnu można znaleźć nietypowy artefakt, Przemienione Koło, który należy zanieść Brodaczowi. Ponadto, dookoła Pogłebiarki można znaleźć kilka artefaktów, Kamienny Kwiat oraz Gwiazda Wieczorna.

Schowek SchowkiEdytuj

Pod deskami, z których zrobiono prowizoryczny mostekEdytuj

Pudełko za drzwiami Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • To jeden z dwóch statków zlokalizowanych w Zatonie, drugim jest Skadowsk.
  • Artefakt Przemienione Koło jest przedmiotem zadania zlecanego przez Brodacza, przyniesienie go to dobry sposób na zarobienie pieniędzy.
  • Atak Bandytów jest zapisany w scenariuszu, w związku z liniowością wydarzeń zawsze wygląda on tak samo.
  • Bohater podczas wizyty Bandytów może dobrowolnie oddać im łupy, wtedy Ci zostawią go w spokoju, starci on jednak cenny artefakt.