FANDOM

Pogoda w Zonie zmienia się z upływem czasu w każdej części serii S.T.A.L.K.E.R.

Informacje ogólneEdytuj

Pora dnia 1

Słoneczny dzień

Pogoda w trakcie rozgrywki zmienia się, można zaobserwować kilka różnych jej wariantów, od pięknego i słonecznego, aż do zachmurzonego i ponurego dnia. Kwestie klimatu nie mają znaczącego wpływu na rozgrywkę, warto jednak zauważyć, że w niektórych lokacjach częściej daje się zauważyć określoną pogodę niż w innych, co bardzo często dodaje specyficznego klimatu poszczególnym lokacjom. Niektóre efekty kiepskiej pogody, jak zamglenie, mogą ograniczać zasięg widzenia, co powoduje, że trzeba podejść znacznie bliżej przeciwników by ich zauważyć. 

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii pogoda jest mniej zróżnicowana i nie tak dynamiczna jak w innych częściach serii, dużo częściej jest pochmurno i deszczowo, co zasadniczo bardzo przybliża klimat gry do tego, który na terenie wschodniej Europy faktycznie panuje. W lokacjach jak Czerwony Las lub Dolina Mroku pogoda jest zwykle nieciekawa, co buduje specyficzną atmosferę w tych lokacjach, nie jest to jednak reguła. Warunki pogodowe nie mają niemal żadnego wpływu na rozgrywkę.

CNM Czyste NieboEdytuj

Pora dnia 2

Deszczowa pogoda

W drugiej części serii daje się zauważyć dużo lepsze efekty graficzne, co ma przełożenie bezpośrednio także na aurę w Zonie. W Czystym Niebie Zona wydaje się być dużo jaśniejsza i przyjemniejsza, częściej dni są słoneczne i jasne, co jest zasadniczą różnicą w porównaniu do pierwszej części serii. Warunki pogodowe uległy pewnym modyfikacjom i wyglądają bardziej realistycznie, wciąż jednak ma to marginalny wpływ na samą rozgrywkę.

ZP Zew PrypeciEdytuj

W trzeciej części warunki pogodowe są odwzorowane lepiej niż w pierwszej części, porównywalnie do tego co można zaobserwować w trzeciej części. Pogoda zmienia się dynamicznie, deszcz lub jego brak może się pojawiać praktycznie o każdej porze dnia i nocy. Z uwagi na liczne zmiany, które zaszły w silniku graficznym, można dostrzec większe zróżnicowanie aur w Zonie, wpływ na rozgrywkę mają niewielki, choć poruszanie się w nocy i prowadzenie walki może być bardzo utrudnione przez ograniczone pole widzenia.

  • Opis Doliny Mroku ze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla sugeruje, że jest tam pochmurno i nieprzyjemnie nadzwyczaj często, co jednak nie ma przełożenia bezpośrednio na rozgrywkę.
  • Istnieje wiele modyfikacji, które zmieniają pogodę w grze na bardziej realistyczną.
  • Emisje mają wpływ na pogodę, która drastycznie zaczyna się zmieniać tuż przed jej pojawieniem się.