FANDOM

Pola anomalii to obszary, na których występują duże i złożone anomalie, na których terenie najczęściej pojawiają się także zwykłe anomalie.

Pola anomaliiEdytuj

Betonowa Wanna
  • Anomalia Betonowa Wanna - Jest to anomalia chemiczna, która przy kontakcie ze skórą powoduje dotkliwe poparzenia, może również zniszczyć kombinezon ochronny. Generuje artefakt Dusza, ale z uwagi na położenie niewielu próbowało go zdobyć. Znajduje się ona po zachodniej stronie Fabryki Jupiter, na południe od Anomalii Bitumin. Najlepiej dostać się po artefakt przechodząc po betonowej ściance nad anomalią, a następnie zeskoczyć na wystające bloczki, po czym szybko zbliżyć się do drabiny i wejść po niej na górę.
Bitumin
  • Anomalia Bitumin - jest to anomalia termiczna, która swym kształtem przypomina niewielką kotlinę. jej tworzeniu towarzyszyły intensywne procesy chemiczne, świadczy o tym zniszczony kawałek drogi, tworzący dół wypełniony gęsto rozmieszczonymi anomaliami Spalacz oraz Trampolina. Anomalia generuje bardzo wysokie temperatury, zabójcze dla każdego kto nie jest wyposażony w wytrzymały kombinezon chroniący przed obrażeniami termicznymi. Poszukiwania anomalii są niewskazane dla niedoświadczonych i słabo wyposażonych Stalkerów. 
Cyrk
  • Anomalia Cyrk - Tym mianem określono anomalię termiczną, w związku z czym zbliżanie się do niej może poskutkować oparzeniami. Dodatkowo w środku anomalii znajduje się Pyrogeist , który zaatakuje każdego kto znajdzie się w zasięgu ataku. Anomalia zdecydowanie nie jest przeznaczona dla amatorów, tylko najbardziej doświadczeni Stalkerzyi Naukowcy mogą sobie pozwolić na badanie anomalii z bliska.
    Kocioł
  • Anomalia Kocioł - Jest to ekstremalnie gorące pole anomalii, emitujące nowe warianty anomalii Spalacz , zwane Kotłami. Charakterystyczny wygląd Kotła, przypominający wyrwy w ziemi, pozwala łatwo ją rozpoznać. Nazwa tej anomalii pochodzi od unikalnego połączania jakie zaistniało w jej przypadku - wody oraz anomalii termicznych, co powoduje wrzenie wody znajdującej się wewnątrz pęknięć w ziemi i wyrzucanie jej na zewnątrz. Anomalia może wygenerować cenne artefakty, najczęściej są one jednak zanurzone we wrzącej wodzie, jedynym sposobem, aby wydostać je bez uszczerbku na zdrowiu jest zaczekanie aż wyrzut wody wybije artefakt w górę. 
Pazur
  • Anomalia Pazur - Pazur to nietypowa anomalia grawitacyjna o nieznanym pochodzeniu, wygląda krater z wystającymi, poskręcanymi ramionami. Prawdopodobnie w wyniku podziemnej eksplozji osunął się kawałek terenu i otworzyła się sieć jaskiń, do których można dostać przez jeden z otworów w ziemi, albo przez szczelinę na terenie dawnej stacji benzynowej. W obrębie anomalii jest dużo Trampolin, które gęsto rozmieszczone, uniemożliwiają szybką ucieczkę. W okolicy spotkać można sporo Snorków i Zombie. W anomalii można znaleźć wiele artefaktów pochodzenia grawitacyjnego.
Popielisko
  • Anomalia Popielisko - Jest to anomalia termiczna, dobrze znana w Zonie, teren anomalii stanowi popękana ziemia, z której zieją liczne anomalie typu Spalacz, które są bardzo aktywne i gęsto rozmieszczone. Najbardziej oczywistym zagrożeniem jest w tym przypadku bardzo wysoka temperatura, zjawisko charakterystyczne dla anomalii termicznych, wymagany jest wytrzymały kombinezon chroniący przed obrażeniami termicznymi. Anomalia rozciąga się na kilkanaście metrów w każdą stronę.
  • Szrama
    Anomalia Szrama - Jest to dużych rozmiarów anomalia przypominająca wielką wyrwę w ziemi, która powstała na skutek oddziaływania promieniowania psionicznego. Promieniowanie skumulowane wewnątrz anomalii przyciąga mutanty w to miejsce, dlatego też nie tylko sama anomalia, ale także jej okolice mogą być bardzo niebezpieczne.
  • Szczelina
    Szczelina - Jest to niewielki obszar, na którym ziemia jest spalona i popękana, w miarę zbliżania się do niego wzrasta temperatura, która może uszkodzić kombinezon i zadać obrażenia termiczne. Nie jest ono klasyfikowane jako anomalia, nie ma również nazwy, jednak sposób działania nakazuje traktować to miejsce jako pole anomalii termicznych. Nie generuje żadnych artefaktów, nie wiążą się nim żadne zadania. Rozpadlinę tę można porównywać do pól anomalii, spotykanych w różnych rejonach Zony. Podobnie wygląda np. anomalia Bojler, z tą różnicą, że pęknięcia w ziemi są znacznie większe, a w środku znajduje się wrząca woda, stale podgrzewana przez anomalie Spalacz.
Sosnodąb
  • Anomalia Sosnodąb - Jest to anomalia chemiczna, wyglądająca jak przerośnięte drzewo rozpinające się nad siecią rowów. Legenda głosi, że kiedyś pewien Stalker będący amatorem badań naukowych związanych z anomaliami, wziąwszy kawałek kory, zlokalizował ją jako zarówno korę Sosny, jak i Dębu co nie miało prawa mieć miejsca w normalnych warunkach. U zbiegów wszystkich rowów znajduje się skupisko gazowych anomalii, przez które trzeba skupić się na równowadze, podczas wspinaczki Oprócz dobrego widoku i punktu snajperskiego, można tam znaleźć artefakty, które oddaliły się od macierzystych terenów.
  • Symbiont
    Anomalia Symbiont - To anomalia bardzo łatwa do rozpoznania z uwagi na swój charakterystyczny wygląd. Wyróżniają ją specyficzne "szpony", w postaci drzew oraz kawałków skał wychodzących spod powierzchni. Ziemia wokół anomalii jest popękana i zdewastowana, opada ona w dół tworząc kilka odrębnych pierścieni, wewnątrz znajduje się kilka anomalii tylko Spalacz.