FANDOM

Pola Minowe to miejsca występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Pola minowe wykorzystywane są głównie przez wojsko, do powstrzymywania Stalkerów i mutantów, ogradzania obwodu Strefy i ochrony strategicznie ważnych obiektów. Pola minowe są niewidoczne, miny w nich umieszczane to miny naciskowe, detonacja następuje po tym jak na minę nacisk wywrze wystarczająco ciężki obiekt. Po eksplozji mina naturalnie zostaje zniszczona. Najczęściej miny rozkładane są w taki sposób, aby nie dało się przejść przez pole minowe idąc w linii prostej. Poza tym, nawet gdyby było inaczej, było by bardzo ciężko ustalić w którym miejscu można by przejść, ryzyko śmierci jest bardzo duże. Wszystkim stalkerom zaleca się omijanie pól minowych.

Wykrywanie minEdytuj

SoC Cień Czarnobyla

CNM Czyste Niebo

  • W drugiej części serii miny są dobrze widoczne na mini mapie, można je zauważyć także kiedy jest nieco ciemniej.

ZP Zew Prypeci

  • W trzeciej części serii miny są niewidoczne, można je wykryć tylko rzucając śruby, które powodują charakterystyczne kliknięcia.

Przechodzenie przez pola minoweEdytuj

  • Można spróbować szybko przebiec przez pole minowe, wybuchy będą następowały z minimalnym opóźnieniem co powoduje, że można przeżyć eksplozję, ale nie da się całkowicie uniknąć obrażeń.
    • Sposób ten jest zupełnie nieskuteczne w trzeciej części serii, miny wybuchają tam bowiem niemal natychmiast.
  • Można spróbować przewrócić okrągłą beczkę i ją przeturlać, natomiast będzie ona zniszczona lub odrzucona przez wybuch przy pierwszej napotkanej minie.
    • Metoda z beczką nie sprawdzi się w trzeciej części serii.
  • Zwabienie stada mutantów jest dobrą opcją, ciężko jednak nakierować mutanty tak, aby wchodziły prosto na miny. Mutnaty podczas walki potrafią biegać i okrążać przeciwnika w obrębie kilkunastu metrów, można to wykorzystać, ustawiając się tuż przy polu minowym.
  • Najlepszym sposobem w każdej części serii jest rzucenie metalowej śruby, które spowoduje dźwiękowe kliknięcie, świadczące o tym, że w danym miejscu znajduje się mina.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień Czarnobyla

CNM Czyste Niebo

ZP Zew Prypeci

  • W pobliżu miejsca katastrofy śmigłowca Ogończa-1.

  • W rzeczywistości człowiek zginąłby w wyniku wkroczenia na minę, albo w najlepszym wypadku stracił by jedną bądź więcej kończyn. W grze natomiast bohater jest jedynie ogłuszony i traci nieco punktów zdrowia. Być może warunki w strefie uszkodziły miny tak jak resztę sprzętu, może to być ułatwienie zastosowane przez twórców lub niedopracowanie.
  • Podkładanie min w grze jest niemożliwe.
  • Można przypuszczać, że jedyną frakcją, która używa min są Wojskowi, gdyż znajdują się one najczęściej w miejscach gdzie przebywają, lub przebywały w przeszłości, oddziały armii.
  • Miny są przypisane w grze jako anomalie.
  • W Zewie Prypeci po zbadaniu śmigłowca Ogończa-1 nadejdzie fala mutantów która jednak szybko zginie przez miny.
  • W trzeciej części serii mutanty zawsze wbiegają na pole minowe dopiero po zbadaniu przez bohatera wraku śmigłowca. Jest to liniowa część fabuły i nie da się jej pominąć.
  • Ze wszystkich ładunków wybuchowych miny wydają się zadawać najmniejsze obrażenia, zmienia się to dopiero w trzeciej części serii.
  • W rzeczywistości do rozbrajania min wykorzystuje się pojazdy naziemne, drony lub ludzi wyposażonych w odpowiedni sprzęt, w grze miny można usuwać wyłącznie poprzez ich detonację.
  • Pola minowe to dobry sposób twórców na odcięcie pewnego terenu mapy, z reguły przy samym jej krańcu.
  • Okazjonalnie na miny mogą wbiegać spłoszone mutanty, co w pewnym stopniu może ułatwiać stalkerom życie.

Galeria GaleriaEdytuj