S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

Port Rzeczny to obiekt w Prypeci, występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2.png Historia[]

Obiekt ten położony jest we wschodniej części miasta, po przeciwnej stronie do Kina "Prometeusz", jest dobrze położony pod względem żeglugi. Przed katastrofą regularnie pływały stąd statki wodolotowe typu "Rakieta", "Kometa" i "Meteor" do Kijowa i Mozyrza.

Charakterystyka.png Opis[]

Na pierwszy rzut oka miejsce jest pozornie opuszczone - tylko zimny wiatr krąży po pokrytym chwastami obszarze przed samym portem. Ale wytrenowane oko natychmiast zobaczy kilka snajperskich gniazd na dachu budynku i strażników patrolujących jego obwód. To miejsce jest dobrze strzeżonym obozem frakcji Monolit. Znajdują się w nim liczne oddziały szturmowe Monolitu, a także kilka grup Zombie, włączając w to bardzo niebezpiecznego Mistrza Monolitu, który modli się w najwyższej wieży budynku. Jednak będzie ignorował Major Diegtiariowa, dopóki nie zostanie sprowokowany.

PDA Mistrza zdradza lokalizację dwóch schowków, w których znajdują się cenne baterie do Karabinu Gaussa, a także schowek z wojskowymi apteczkami.

To miejsce jest miejscem odradzania się członków Monolitu, a czasem Zombie.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Jeśli gracz strzeli do Mistrza Monolitu, istnieje niewielka szansa, że on również odpowie ogniem.
  • Jeśli gracz zbliży się do wody i spróbujesz przejść, potknie się o niewidzialną ścianę i niewidoczną barierę. Jeśli jednak kucnie i podskoczy jak najwyżej, istnieje szansa, że ​​gracz przeskoczy przez niewidzialną ścianą.

Literatura.png Literatura[]

  • Pod koniec książki "Trzynasty sektor" Olga przebywa w tym porcie. Co ciekawe, w pobliżu portu pojawia się olbrzymi sum, który nie pojawia się w żadnej części gry.

Galeria.png Galeria[]