FANDOM

Usunięte postacie miały pojawić się pierwotnie w serii, ale ostatecznie zostały wycięte z pierwszej części lub całkowicie. 

Alex SokołowEdytuj

Sokołow jest niezwykle spokojny, nigdy nie obwinia drugiego człowieka, chyba że jest w pełni przekonany, co się stało. Nie lubi walki, woli pokojowo rozwiązywać konflikty. Pewny siebie, ale nie lubi stać w świetle reflektorów. Otrzymał szkolenie i służył w rosyjskiej Specjalnej Jednostce Szybkiego Reagowania.

BorzijEdytuj

Wysoce niebezpieczny i dobrze uzbrojony, Borzij jest przywódcą bandy bandytów w Martwym Mieście. Mieszkać miał w bazie bandytów, która znajduje się w miejskiej szkole.

KartografEdytuj

Opowieści o tajemniczym Kartofrafie zakrawają na mity. Według legend, mógł on się bardzo szybko i łatwo przedostać do dowolnego miejsca w Zonie. Podczas kiedy inni, nawet doświadczeni stalkerzy, tracili dużo czasu i energii na podróżach pomiędzy poszczególnymi regionami Zony, Kartograf dosłownie znikał w jednym miejscu i pojawiał się w drugim. Wynikać to miało z jego perfekcyjnej znajomości topografii poszczególnych terytoriów, znajomości wszystkich ścieżek oraz nietypowym zdolnością, które miał on posiadać. Inne legendy mówiły, że potrafił on tworzyć własne artefakty.

DuszmanEdytuj

Wysoce niebezpieczny i gwałtowny, Dushman jest przywódcą Najemników w Strefie. Mieszka w Martwym Mieście i używa zmodyfikowanego Kombinezonu Najemników i SGI-5k.

Waśka KuzinEdytuj

Był częścią jednostek wojskowych w Zonie, których zadaniem było odizolowanie obszaru od świata zewnętrznego, coś, co sam Waska uważał za głupotę. Kiedy Strefa narodziła się, zaczął uważać się za obrońcę Ziemi, oraz przeciwnika wszystkich sił walczących z nią.

LelikEdytuj

Był bratem Garika i Żorika, których szczerze nienawidził. Pracował jako ochroniarz Arniego.

KapetsEdytuj

Kapets miał być ochroniarzem Łukasza, ale ostatecznie został zastąpiony przez Mistrza o losowym pseudonimie.

Sania StononczikEdytuj

Sania był samozwańczym 27-letnim dziennikarzem i obserwatorem zony. Można go było znaleźć w Wiosce Kotów, gdzie sprzedawał zamawianą poza strefą bron i kombinezony.

Przestraszony StalkerEdytuj

Był to kot z Kordonu o losowym imieniu. Stalker ten w nieznanym okresie czasowym przebywał w Wiosce Kotów w Kordonie, następnie udał się w kierunku Stacji Pojazdów, gdzie spotkała go śmierć w anomalii grawitacyjnej.